فرماندار قم با اشاره به اهمیت مباحث توسعه متوازن در استان تأکید کرد: شرایط توسعه متوازن و عادلانه شهرهای مختلف استان قم باید به گونه ای تسریع یابد که از تمرکز جمعیت در شهر قم جلوگیری شود.
کد خبر: ۹۳۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ 09 January 2021

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری در دهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سالن کرامت استانداری گفت با اشاره به اهمیت انتقال برخی ساختمان های دولتی راکد و بدون استفاده به دیگر نهادهای دولتی متقاضی اظهار کرد: متأسفانه در برخی مناطق قم ساختمان های بدون استفاده شرکت های دولتی دیده می شود که می توان آن ها را به دیگر نهادهای دولتی متقاضی انتقال داد، اما این اتفاق در عمل صورت نمی گیرد.

وی درباره موضوع توسعه استان قم نیز بیان داشت: باید باور کنیم که استان قم در کنار شهرستان قم، دارای 6 شهر و البته شهرستان های جدید در دست اقدام است و از این رو، همه برنامه ریزی ها باید بر اساس توسعه هماهنگ و متوازن در همه سطوح استان پایه ریزی شود.

فرماندار قم ادامه داد: تنها در این صورت است که می توان از تمرکز جمعیت در شهرستان قم به عنوان مرکز استان جلوگیری کرد.

حیدری اضافه کرد: توسعه نواحی و شهرک های صنعتی استان یکی دیگر از مهم ترین اقدامات در راستای تمرکززدایی جمعیت شهرستان قم و بخش مرکزی استان است که باید دنبال شود.

وی افزود: در این راستا، شرکت های خدمات رسان زیرساختی باید تمام تلاش و کوشش خود را در مسیر تحقق این توسعه در سطح استان به عمل آورند تا هم شاهد توسعه متوازن و عادلانه همه مناطق استان باشیم و هم این که سیاست و برنامه تمرکززدایی از جمعیت قم همچنان پیگیری و دنبال شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار