رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از 77 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در 9 ماهه اول سال جاری با شناسایی و داخلی سازی 15 محصول یا ماده اولیه وارداتی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 06 January 2021

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی امروز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با ارائه گزارشی از عملکرد برنامه های اجرایی جهش تولید در 9 ماهه نخست سال جاری در قم بیان داشت: تکمیل، راه اندازی و توسعه 180 واحد صنعتی، بازسازی و نوسازی 20 واحد تولیدی، فعالسازی 25 واحد تولیدی راکد و افزایش ظرفیت تولید 45 واحد تولیدی از جمله برنامه های پیگیری شده در بخش صنعت استان است.

وی افزود: در هدف تکمیل، راه اندازی و توسعه 180 واحد صنعتی، تاکنون 110 فقره پروانه بهره برداری ایجادی با 545 میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال زایی 2473 نفر و همچنین 82 فقره پروانه بهره برداری توسعه ای با 286 میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال زایی برای 1176 نفر در 9 ماهه سال جاری انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اضافه کرد: همچنین هدف بازسازی و نوسازی 20 واحد تولیدی در سال جاری تاکنون با 25 مورد نوسازی و هدف فعال سازی 25 واحد تولیدی راکد با 28 مورد فعال سازی در نه ماهه نخست سال جاری همراه بوده است.

سیجانی گفت: البته هدفگذاری افزایش ظرفیت تولید 45 واحد تولیدی در سال جاری، تاکنون و در 9 ماه نخست سال، افزایش ظرفیت تولید 42 واحد را به دنبال داشته است.

وی رویکرد دیگر اجرایی برای تحقق جهش تولید در استان را پیگیری نهضت ساخت داخلی با هدف رفع تحریم های ظالمانه دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه های ساخت داخل با دو برنامه تجهیز نمایشگاه دائمی شهرک صنعتی شکوهیه توسط اتاق بازرگانی و همچنین برپایی نمایشگاه تخصصی در سه ماهه چهارم سال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قم از جمله این برنامه هاست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: شناسایی و داخلی سازی 15 محصول یا ماده اولیه وارداتی از اهداف پیش بینی شده برای تحقق سال جهش تولید در استان است که تاکنون داخلی سازی 9 محصول مانند اتوبوس فرودگاهی، قالب کفش، قطعات ماشین لباسشویی و موتور چرخ گوشت، سبب کاهش واردات و صرفه جویی ارزی به ارزش 77 میلیون دلار شده است.

سیجانی راهبرد دیگر هدفگذاری شده برای سال جهش تولید در استان را افزایش حجم و ارزش محصولات صادراتی استان خواند و عنوان کرد: هدف صادراتی در سال جاری، صادرات به 15 کشور همسایه و منطقه اوراسیا به ارزش 250 میلیون دلار و وزن 350 هزار تُن است که این هدف در 9 ماه نخست سال جاری و تاکنون، رقم 143 میلیون دلار و وزن صادراتی 153 هزار تُن را محقق کرده است.

وی افزود: همچنین اعزام و پذیرش 8 هیئت تجاری به کشورهای هدف از دیگر هدفگذاری ها در این موضوع بود که به دلیل شرایط کرونایی، امکان این اعزام و پذیرش هیئت های تجاری وجود نداشت و تنها دو نشست مجازی با هیئت های تجاری روسیه و عراق برگزار شد.

همچنین در این نشست، استاندار قم از رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خواست تا ضمن تکمیل این گزارش برای نشست های بعدی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، مشروح اسامی واحدهای صنعتی راه اندازی شده، تکمیل شده، توسعه یافته، بازسازی و نوسازی شده، فعالسازی شده و همچنین واحدهای مشمول افزایش ظرفیت تولید را با جزئیات به استانداری ارسال دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار