معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های قم گفت: یکی از اولویت های سازمان زندان ها بحث خود اشتغالی در زندان است، زیرا می‌تواند زمینه اصلاح رفتاری انها برای بازگشت به جامعه زودتر فراهم کند.
کد خبر: ۹۲۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴ 05 January 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام حسین بنیادی، معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره زندان های قم، با اشاره براینکه در چرخه اصلاح و تربیت زندانیان آموزش های رسمی و غیررسمی متفاوتی ارائه می شود، عنوان کرد: آموزش قران، تفسیر، مفاهیم و حفظ قران، احکام و اعتقادات، نهج البلاغه، مهارت‌های زندگی و... از آموزش های غیر رسمی و آموزش های فنی و حرفه ای، نهضت سواد اموزی، مدرسه راهنمایی و دبیرستان تا آموزش عالی و...از آموزش های رسمی در زندان ها است. 

وی با بیان اینکه در زندان‌ها افراد بی سواد کمتر از ۶۰ سال موظف به یادگیری سواد هستند، اظهار کرد: زندانیانی که موفق به کسب گواهی نامه فنی و حرفه ای شوند از طرف مرکزمراقبت پس از خروج زندان ها، مشمول دریافت وام خود اشتغال زایی می شوند تا گامی در جلوگیری از بازگشت این افراد به زندان برداشته شود.

وی با تاکید براینکه مرکز مراقبت پس از خروج زندان‌ها بر نحوه استفاده از وام های عطایی در ایجاد اشتغال نظارت دارد، بیان کرد: گواهی آموزش های فنی حرفه ای ارائه شده در زندان ها، نامی از دریافت شدن آن در زندان قید نمی‌شود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های قم با اشاره بر اینکه یکی از الویت های سازمان زندان ها بحث خود اشتغالی در زندان است، تصریح کرد: زندانیان با اشتغال در زندان می توانند منبعی درآمد جزئی برای خود و خانواده شان در زندان درست کنند.

وی با بیان اینکه این فعالیت با انگیزه اینکه افرادی که درون زندان اشتغال داشته باشند زمینه ی اصلاح رفتاری انها برای بازگشت به جامعه زودتر فراهم میشود، ایجاد شده است، خاطر نشان کرد: برای تشویق زندانیان به شرکت دراین دوره ها امتیازاتی مانند مرخصی، ملاقات مضاعف، عفو و... در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام بنیادی با تاکید براینکه تمام این برنامه ها برای اصلاح تربیت و باز اجتماعی کردن زندانیان در جامعه است، عنوان کرد: با توجه به آموزش های فراوان داده شده و مهارت های متفاوت زندانیان امکان تولید بسیاری از محصولات در زندان ها وجود دارد و بسیار از افراد و شرکت های نیازمند قطعات و محصولات مختلف می توانند با همکاری با زندانیان زمینه‌ درآمد زایی و افزایش اعتماد به نفس برای باز پروری اجتماعی زندانیان را فراهم کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار