شورای اسلامی شهر قم با اصلاح مصوّبه ارجاعی خود از کمیته انطباق فرمانداری، اجرای تخفیف 20 درصدی اخذ عدم خلاف و پایان کار را تا بیست و دوم بهمن ماه سال جاری به شهرداری ابلاغ کرد.
کد خبر: ۹۲۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 03 January 2021

به گزارش تابناک قم، مصوّبه چندی قبل شورای اسلامی شهر قم در موضوع ارائه تخفیف عوارض شهرداری به مناسبت فرا رسیدن دهه بصیرت و در استقبال از دهه مبارک فجر با دو اشکال کمیته انطباق فرمانداری رو به رو شد.

در این باره رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر در سخنانی بیان داشت: برخی ایرادهای کمیته انطباق درست و از این رو برخی بازنگری ها در این مصوّبه لازم است.

حسین اسلامی افزود: تردیدی نیست که شکل ارائه این تخفیف ها نباید تشویق به تخلّف باشد.

همچنین نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این مورد، ایرادهای وارد شده از سوی کمیته انطباق را بدون مبنا دانست و تصریح کرد: واقعا اگر اعضای این کمیته با ارائه برخی تخفیف ها به مردم به مناسبت دهه بصیرت و دهه فجر انقلاب اسلامی موافق نیستند، باید این نکته را به صراحت بیان کنند.

حسن بختیاری اضافه کرد: یکی از ایرادهای کمیته انطباق این است که برخی نکات این مصوّبه در لایحه شهرداری قید نشده بود، در حالی که اعضای شورای اسلامی شهر می توانند لوایح ارسالی از سوی شهرداری را بر اساس نظر خود تغییر و هرگونه جرح و تعدیل را در آن انجام دهند.

در عین حال محسن محرّری به عنوان رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر نیز در این باره خاطرنشان کرد: یکی از ایرادهای کمیته انطباق به مصوبه شورا این است که این مصوّبه تبعیض آمیز است، در حالی که نظر اعضای شورای این است که این مصوّبه، عین عدالت است.

و اما رئیس شورای اسلامی شهر قم هم در این موضوع بیان کرد: به نظر می رسد اصرار شورای اسلامی شهر بر مصوّبه خود سبب طولانی شدن این فرآیند شده و می تواند به کاهش درآمدهای شهرداری در رفت و برگشت این مصوّبه بینجامد.

عبدالله جلالی در ادامه یادآور شد: بنابراین اصلاح مصوّبه می تواند روند اجرایی این امر را سرعت ببخشد تا فرصت دهه بصیرت تا پایان دهه فجر برای استفاده مردم از این تخفیف ها از بین نرود.

بر این اساس شورای اسلامی شهر قم با عدم اصرار بر مصوّبه قبلی خود و اصلاح بر اساس إعمال 20 درصد تخفیف در عوارض شهرداری تا 22 بهمن ماه، این مصوّبه را برای اجرا به شهرداری ابلاغ کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار