رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران با اشاره به جایگاه علمی دانشگاه قم به عنوان دانشگاه مادر استان گفت: به دنبال توسعه همکاری‌های وزارت علوم عراق و دانشگاه قم هستیم.
کد خبر: ۹۲۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹ 03 January 2021

به گزارش تابناک قم، امجد حمید المظفر در دیدار با رئیس دانشگاه قم اظهار داشت: امروز دانشگاه قم به عنوان دانشگاه مادر در استان نقش علمی پر رنگی را ایفا می کند از این‌رو ما به دنبال تعاون و توسعه همکاری، بیشتر از گذشته بین وزارت علوم عراق و دانشگاه قم می باشیم.

المظفر قرابت فرهنگی، موقعیت مذهبی و آموزش به زبان عربی را به عنوان ویژگی‌های دانشگاه قم برای دانشجویان عراقی برشمرد و گفت: با بررسی و حل خلاهای موجود، به دنبال حضور بیشتر دانشجویان عراقی در دانشگاه قم هستیم.

رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران در ادامه به برخی موارد آموزشی دانشجویان عراقی در حال تحصیل در دانشگاه قم پرداخت و گفت: در راستای عقد تفاهم‌ نامه بین دانشگاه‌های عراق و دانشگاه قم در کلیه امور آموزشی و پژوهشی آمادگی کامل وجود دارد.

تاکنون بیش از ۲ هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه قم تحصیل کردند.

رئیس دانشگاه قم نیز در این دیدار گفت: مسئولان دانشگاه قم در رابطه با حضور و تحصیل دانشجویان غیرایرانی با صداقت و درایت عمل می‌کنند به همین علت امور در این حوزه با کیفیت مناسب ارائه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز افزود: تمام تلاش در جهت تسهیل و تسریع امور دانشجویان غیر ایرانی به ویژه دانشجویان عراقی مصروف و تقویت و رشد ارتباطات و تعاملات در جهت بهره‌برداری از ظرفیت‌های علمی ۲ کشور نیز دنبال می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار