مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: قیمت املاک در قم به قدری گران شده که تقاضای صدور پروانه برای ویلایی به شدت کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۲۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 31 December 2020

به گزارش تابناک قم، حسن صبوری در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: درخواست آپارتمان نشینی در قم افزایش پیدا کرده است.

صبوری افزود: قیمت زمین و همچنین قیمت ساخت مسکن به گونه ای شده که به ناچار تمام شهر قم تبدیل به آپارتمان می شود و باید با هم اندیشی این مشکل ها به حداقل برسد.

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه وجود ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در قم را از نشانه های بارز گسترش آپارتمان نشینی در قم دانست و گفت: یکی از فرهنگ هایی که آپارتمان نشینی ایجاد کرده بی خبری از همسایه است و این معضل بیش از هر چیز ناشی از سیاستگذاری های غلط مدیریت شهری است که در آپارتمان سازی بدون مطالعه کاری را پیش بردیم که می توانستیم جلوی آن را بگیریم.

حجت الاسلام سید محمد آتش زر افزود: در حال حاضر در بیشتر آپارتمان ها به دلیل نبودن فضای کافی امکان برگزاری نماز جماعت، مهمانی ها و روضه های خانوادگی وجود ندارد.

آتش زر با بیان اینکه شناخت ساکنان آپارتمان ها از یکدیگر باعث پایبندی آنها به حیا، عفت و مسائل اخلاقی می شود گفت: در این خصوص ما با یک سونامی مواجه هستیم و اگر فکری نکنیم با مشکل های بیشتری رو به رو خواهیم شد.

عضو شورای شهر قم گفت: شورای فرهنگ عمومی باید با مصوبه ای شورای شهر و شهرداری را مکلف کند که ایجاد یک فضایی که در آن امکان انجام میهمانی و برگزاری نماز جماعت و روضه باشد را در لابی آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی که از واحدهای زیادی تشکیل شدند اجباری کند.

در این جلسه همچنین طرح ها و برنامه های پیشنهادی در خصوص ارتقا فرهنگ آپارتمان نشینی و رعایت حقوق همسایه جهت انتقال به هیات اندیشه ورز که در این زمینه تشکیل شده به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار