با وجود اینکه قم سابقه خوبی در رشته‌های ورزشی، چون فوتسال، فوتبال، کشتی، کاراته و... دارد، اما امروز در سایه بی تدبیری مدیران ورزشی دیگر خبر آنچنانی از ورزش قم در در سطح کشور و بین الملل منتشر نمی‌شود.
کد خبر: ۹۲۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۴ 29 December 2020

به گزارش تابناک قم، از ورزش قم چخبر؟ از فوتسال و رزمی و قهرمانی‌های ورزشکاران قمی چخبر؟ فوتبال قم چطور است؟ انگار چندان اخبار خوب و هیجان انگیزی نداریم، برعکس سال‌های پیش که هرروز خبر‌هایی از قهرمانی و افتخار‌های قمی‌ها در عرصه ورزشی بود، انگار چند وقتی است چندان به ورزش در قم توجه نمی‌شود و این خبر‌های ذوق آور کاهش یافته است؛ خصوصا در فوتبال.

فوتبال بین اکثر مردم محبوبیت دارد، هر شهر برای تیم شهرش اهمیت قائل است و سعی در بالابردن تیم و نام‌آور شدنش دارد. استان قم هم در سال‌های قبل تیم فوتبال صبا نامی داشت که زمانی هیایوی فراوان داشت و اگرچه وارداتی بود، اما یک شهر بر او می‌نازید، اما متاسفانه مشکلات مختلف روز به روز از هیایو‌های غرورآفرین صبای قم کاست و بی تدبیری در مدیریت ورزش دامان دیگر رشته‌های ورزشی در قم را نیز گرفته است.

هر سال رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های کشور در رده‌های سنی مختلف اعم از نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان برگزار می‌شود و این لیگ‌ها در سطوح برتر، دسته اول، دوم و سوم دسته‌بندی شده‌اند و فوتبال استان قم در این سال‌ها حضور در اکثر این لیگ‌ها را تجربه کرده است.

استان قم هم در این رقابت‌ها بیا و برویی داشت، صبای قم ۹ فصل در لیگ برتر بزرگسالان فوتبال ایران (جام خلیج‌فارس) حضور داشت، اردیبهشت ۹۶ صبای قم پس از سقوط به دسته پائین‌تر، یک سال در لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور بود، اما متاسفانه تیم صبا در پایان فصل ۹۷ - ۱۳۹۶ لیگ دسته دوم ایران توسط مسوولان قم منحل شد و اکنون دو سالی است که از فوتبال قم در هیچ یکی از این سطوح باشگاهی خبری نیست.

پس از اینکه باشگاه صبا عملا تعطیل شد، تیم‌های قم تغییر نام داده و تیم لیگ برتری نوجوانان صبا در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ با نام افشید در لیگ برتر حضور یافت.

محبوبیت فوتبال بین مردم آنچنان است که هرقدر هم در دیگر ورزش‌ها بدرخشیم باز هم مردم سراغ فوتبال قم و تیم را میگیرند، اکنون ورزش در استان قم از نظر جذب منابع بخش خصوصی محروم مانده است، اگر امروز استان کرمان به سطحی رسیده که ظرفیت میزبانی یک تورنمنت رسمی قاره‌ای را دارد به دلیل همین میزان بهره‌مندی از منابعی است که بخش خصوصی به ارمغان می‌آورد.

امسال تیم سوهان محمد به نمایندگی از استان قم در رقابت‌های لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه‌های ایران جام آزادگان به میدان می‌رود. این تیم متشکل از کادر فنی و بازیکنان شاخص بومی با انگیزه صعود به دسته بالاتر به مصاف حریفان خود می‌رود.

البته هر تیمی، با هر نامی برای پیشرفت، صعود و غرور آفرین شدن نیازمند حمایت است. مگر میشود تیم فوتبال شهری بدرخشد و پشتش حمایت مسئولان آن شهر نباشد؟ چه حمایت مالی و چه روحی.

سرپرست هیات فوتبال استان قم با اشاره به هزینه‌های سنگین تیم‌داری حرفه‌ای در ورزش کشور به ویژه رشته فوتبال، تصریح کرد: ۹ هزار میلیارد تومان در کشور از سوی شهرداری‌ها هزینه ورزش قهرمانی شده، اما در قم دریغ از ۹ هزار تومان.

قدرت الله باقری تاکید کرد: نمی‌دانم برخی مسوولان در قم چطور به خاطر رها کردن ورزش به امان خود سر راحت بر بالین می‌گذارند؟

وی با بیان اینکه بازیکنان تیم سوهان محمد پتانسیل بازی در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی ایران یعنی لیگ برتر فوتبال را دارند، افزود: اگر بازیکنان تیم سوهان محمد قم فقط ۸۰ درصد از توان واقعی خود را به کار بگیرند این تیم در مسابقات این فصل لیگ دسته سوم جام آزادگان نتیجه درخشانی خواهد گرفت.

قم روزگار خوشی را در رشته‌های ورزشی پر مخاطبی، چون فوتسال، کشتی، فوتبال، کاراته و... پشت سر گذاشته، اما امروز در سایه بی تدبیری مدیران ورزشی خبر چشمگیری از ورزش قم در سطح کشوری و بین المللی نیست.

قطعا هیچ چیزی بدون تلاش و هزینه به وجود نمی‌آید، اگر در آینده نزدیک بخواهیم از فوتبال و در کل ورزش قم به خوبی و موفقیت یاد کنیم نیازمند حمایت بخش خصوصی و حمایت مسئولان داریم. امید است تمام مشکلات برطرف شده و قم در فوتبال و در تمام رشته‌های ورزشی خوش بدرخشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار