یک شهر، جدا از تمام نیاز‌های مختلف اعم از امکانات درمانی، آموزشی، اداری و تفریحی، نیازمند سرزندگی است، نیازمند روحیه است؛ طوری که اگر خسته و کوفته ساعت ۴ عصر از محل کار برمیگردید با عبور از خیابان‌ها و کوچه‌های شهر لبخند بزنید، جذب شوید و روحیه بگیرید.
کد خبر: ۹۲۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۲ 28 December 2020

به گزارش تابناک قم، هر شهری، برای زیباسازی شهری، جلب توجه مسافران و گردشگران و روحیه بخشی به شهروندان، یکسری برنامه‌های مختلف با هزینه کم انجام می‌دهد و شادابی شهر را افزایش می‌دهد؛ از رنگ‌آمیزی و کشیدن طرح‌های جذاب و دیدنی روی دیوار‌های شهر کشیده تا ساخت المان‌های جذاب و در کل هر طرح تزیین شهری.

شهر تهران، به عنوان پایتخت و یکی از شهر‌های بزرگ و پر جمعیت مرکز کشور، پر است از این زیبایی‌های شهری. پله‌های رنگی تهران دیگر برای همه مردم ایران و حتی جهان هم آشنا است و قطعا در آلبوم هر عکاس تهرانی، عکسی از سوژه اش روی این پله‌ها وجود دارد و اگر از نزدیک آن‌ها را ندیده اید، در اینستاگرام به چشمتان خورده است. هشت پله خیابان ولیعصر یکی از همان پله‌های رنگی است.

در حقیقت این پله‌ها حکم کوچه‌ای را دارد که شما را از خیابان ولیعصر (عج) به ناحیه بالاتر کوچه‌های خیابان اکبری می‌رساند و تمام این پله‌ها از پله اول تا هفتم پر است از طرح و نقش‌ها و رنگ‌های جذاب و خیره کننده.

البته این تنها پله رنگی تهران نیست و هر پله طولانی در تهران به همین شکل رنگ آمیزی شده و چهره شهر را زیبا و خیره کننده کرده است مثل پله‌های خیابان شریعتی. دیوار ساعت خیابان ولیعصر (عج) تهران هم یکی دیگر از این زیباسازی‌های کم هزینه است دیواری پر از ساعت‌های بزرگ و کوچک، یا کوچه چتری میدان انقلاب که آبی آسمان از لا به لایه سقف چتری معلوم است.

این زیبایی‌ها در مکان‌های پر تردد شهر هم به گونه‌ای در برابر شلوغی‌ها محافظ اعصاب است و هم زیبا. در کل خیابان ولیعصر تهران و دور و اطرافش پر است از زیبایی‌هایی که برای مردم و نشاط شهر ایجاد شده است. خیابان لطفعلی خان زند و بازار زرگر‌های شیراز هم سالهاست چتری و رنگارنگ شده انگار این کوچه‌های چتری طرفداران زیادی در شهر‌های مختلف ایران دارند. المان‌های جذاب و مجسمه‌های که در سطح شهر بنا شده و هر کدام نماد و نشانه ایست و حرف‌های دارد هم جزو همین زیبایی هاست.

سقف و فرش رنگی و شادابی شهرنشین ها/ کار‌هایی کم هزینه، اما پر از رنگ و زندگی

شهرداری قم هم شاید کمی دیر اما، از این سقف‌ها و کوچه‌های چتری عقب نماند و قسمتی از بوستان شهید بنیادی را با چتر‌هایی رنگارنگ سقف زده است. بوستان شهید بنیادی از جمله اماکنی است که به علت قرار گرفتن در خیابان امام موسی صدر و مسیر تردد بسیاری از مسافرانی که قصد عبور از قم را دارند، به محلی برای تجمع مردم تبدیل می‌شود. المان‌ها و مجسمه‌های سطح شهر از جمله موارد دیگریست که سیمای شهر را آراسته و توجه مردم را جلب میکند.

در همین چند روزی که این سقف چتری در این بوستان راه اندازی شده، عکس‌ها و تصاویر زیاد مردمی از آن ثبت شده و شلوغی زیر این سقف برای گرفتن حس و حال خوب از آن چشم گیر است.

ناگفته نماند که فضا‌های سبز و طرح‌های متفاوت و جذاب گلکاری‌ها هم جزو این زیباسازی‌ها به حساب می‌آیند و خوشبختانه شهر قم روز به روز در این بخش پیشرفت می‌کند برای مثال پیاده راه ارم، اکنون به جذابیت زیادی به کمک درختکاری و المان‌ها دست یافته و قطعا در آینده زیباسازی شهر قم بیش از این پیشرفت کرده و نشاط و شادابی در کوچه کوچه شهر قم نفوذ میکند.

طی سال‌های اخیر تحول در زیباسازی و توجه به سلیقه و خواست شهروندان چشمگیرتر بوده است؛ سقف چتری، فرش برگ‌های پاییزی در بوستان ها، المان‌های جذاب و مردم پسند، دیوارنویسی و نقاشی‌های دیواری جذاب و چشم نواز و آرامش بخش و امثال آن‌ها کار‌هایی ساده و کم هزینه است در مقابل پروژه‌های چند ده میلیاردی که می‌توان با آن‌ها دل‌های مردم شهرنشین را از دود و دم و شلوغی خالی کرد و لبخند و شادابی را روی چهره آن‌ها آورد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار