رئیس پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: گفت: تاسیس بنیاد ملی نخبگان علوم انسانی اسلامی امری موثر در کارها است و متاسفانه در این حوزه جایی را نداریم که به دنبال پیگیری مسائل و مشکلات مطرح شده باشد.
کد خبر: ۹۲۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸ 20 December 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین حمید نگارش آیین اختتامیه همایش علوم انسانی اسلامی پژوهش و فناوری به همت مجمع پژوهشگاه‌های علوم انسانی اسلامی، معاونت پژوهشی وزارت علوم و معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه که به صورت مجازی برگزار شد بر تاسیس بنیاد ملی نخبگان علوم انسانی اسلامی  تاکید کرد و به بررسی برخی از آسیب‌های پژوهشی در حوزه علوم انسانی اسلامی پرداخت.

وی گفت: پیشنهاد تاسیس بنیاد ملی نخبگان علوم انسانی اسلامی امری موثر در کارها است و متاسفانه در این حوزه جایی را نداریم که به دنبال پیگیری مسائل و مشکلات مطرح شده باشد و می‌طلبد این بنیاد تشکیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین نگارش گفت: امروز شاهد ضعف جدی در هدایت پایان‌نامه در دانشگاه‌ها هستیم و شاید اغلب پایان‌نامه‌ها در پاسخ به مسائل نظام ناتوان بودند.

وی گفت: امروز در حوزه بازخوردگیری از نتایج، کنگره‌ها و نشست‌های علمی مرجعی برای پیگیری و بازخورد گیری نداریم و معلوم نیست چه خروجی از این برنامه‌ها به دست آماده است.

رئیس پژوهشگاه امام صادق(ع) ضمن تاکید بر تقویت حوزه و دانشگاه بر همکاری و هم افزایی مراکز پژوهشی و دانشگاهی در راستای حل آسیب‌ها تاکید کرد.

وی از معاون پژوهشی وزیر علوم خواست که اساسنامه مجمع پژوهشگاه‌های علوم انسانی اسلامی هرچه زودتر برای تصویب در دستور کار شورای گسترش وزارت علوم قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نگارش افزود: آسیب‌هایی در حوزه پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی وجود دارد که با تاسیس مجمع که به ابتکار روسای پژوهشگاه‌ها به ویژه پژوهشگاه امام صادق(ع) شکل گرفت، می تواند برطرف کننده بسیاری از مشکلات مربوطه باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار