استاندار قم، با تاکید بر ممنوعیت برگزاری هرگونه همایش و نمایشگاه حضوری در استان گفت: با توجه به قرار گرفتن استان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا، فعالیت بخش های مختلف مشمول شرایط نارنجی اعلامی ستاد ملی مقابله با کروناست.
کد خبر: ۹۲۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲ 16 December 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست با تاکید بر ضرورت الکترونیکی کردن نوبت دهی مطلب های پزشکی افزود: الکترونیکی کردن مطب پزشکان باید به صورت هفتگی رصد و نتایج پیشرفت این کار در این ستاد به صورت مستمر اعلام شود.

سرمست، اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی کرونا، حرکت به سمت الکترونیکی کردن نوبت دهی مطلب ها به عنوان یک الزام توسط نظام پزشکی قم باید اجرایی شود.

استاندار قم، با تبریک روز پرستار اظهار داشت: مدیون زحمات، فداکاری ها و رشادت های کادر درمان به ویژه پرستاران هستیم که در مقابله با کرونا جان فشانی و فداکاری بسیاری کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه اگر فداکاری پرستاران و کادر درمان نبود وضعیت کرونا در قم بسیار نگران کننده بود، گفت: پرستاران با از خود گذشتگی نقش مهمی در مهار این بیماری داشته اند.

استاندارقم ادامه داد: برای روزهای پیش رو به ویژه ایام شب یلدا نیاز به محدودیت های بیشتر و تشدید نظارت ها در سطح استان هستیم.

سرمست گفت: میزان بالای رعایت محدودیت های بهداشتی در میان مردم، اصناف و اماکن مقدس قم نشان می دهد که مردم به صورت شایسته ای دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند که جای تقدیر دارد.

وی، اظهار داشت: با مراکز، ادارات و اصنافی که رعایت دستورالعمل های بهداشتی در آنها زیر ۷۰ درصد است باید تذکر و برخورد قانونی انجام شود.

استاندار قم گفت: آموزش و برگزاری امتحانات مدارس، آموزشگاه ها و موسسه های آموزش عالی در سطح استان غیرحضوری است و تمام دانشگاه ها و مراکز آموزشی ملزم به رعایت این دستورالعمل ها هستند.

سرمست، با تاکید بر اینکه در زمینه آموزش ها غیرحضوری، حوزه های علمیه پیشگام بوده اند گفت: حوزه علمیه در رعایت دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا همکاری بسیار خوبی داشته و از جمله نهادهای پیش رو در این زمینه بوده است.

وی گفت: از طلبه های جهادی که در ایام شیوع کرونا به صورت داوطلبانه به کمک کادر درمان شتافته اند به عنوان پرستاران افتخاری نیز تقدیر می کنیم .

سرمست در ادامه با اشاره به ضرورت ساماندهی روزبازارهای استان، گفت: کارگروه قانونی با محوریت شهرداری قم برای ساماندهی روزبازارها باید برگزار شود تا نگرانی ها در این زمینه کاهش یابد.

استاندار قم با تاکید بر ضرورت رعایت منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد گفت: پیشنهاد استانها به ستاد ملی مقابله با کرونا برای شب یلدا تشدید این محدودیت هاست.

 وی گفت: وضعیت کنونی کنترل کرونا در قم به سادگی به دست نیامده است و باید با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی این دستاوردها را حفظ کرد.

استاندار قم ادامه داد: فرهنگ سازی و کار رسانه ای برای جلوگیری از برگزاری مهمانی های خانگی در شب یلدا ضروری است و فعالیت رسانه ها در این زمینه می تواند بسیار موثر باشد.

در این جلسه به مناسبت روز پرستار از تعدادی از پرستاران نمونه استان با اهدای لوحی تقدیر شد.

وضعیت کرونا در قم از روز پانزدهم آذرماه جاری به حالت نارنجی درآمده است.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌ عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۹۸ به ‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هر گونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.                   

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هر گونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار