این شهروند مقیم تورنتو در رابطه با میزان امکان تست تشخیص کرونا تصریح کرد: در ماه های اول شیوع کووید۱۹ به دلیل کمبود کیت می بایست ۳ آیتم از علائم بیماری را می داشتیم تا برای تست مجاز میشدیم اما در تابستان بدون محدودیت و دلیل حال حاضر با داشتن یکی از علائم می توانیم وضعیت خودمان را چک کنیم چرا که روزانه ۵۰۰۰۰ تست از افراد در استان گرفته می شود.
کد خبر: ۹۲۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ 12 December 2020

به گزارش تابناک قم، یک سالی است که ویروس کووید ۱۹ به مسئله ای جهانی تبدیل شده است و تمام کشورهای دور و نزدیک را درگیر کرده است روزانه جمعیت بسیاری به این بیماری مبتلا شده و یا داستان زندگیشان بوسیله ابتلا به این ویروس ناشناخته بسته می‌شود.

یکی از مهم ترین مسئله جهانی در رابطه با کرونا ویروس نحوه مواجهه دولت ها و مردم  و قدرت کنترل بیماری ست. در این راستا ما با پوریاناظمی از ساکنین مقیم ایالت انتاریو در شهر تورنتو که پرجمعیت ترین شهر کاناداست گفت و گو کردیم تا ببینیم وضعیت به چه صورت است؟

پوریا در رابطه با سیاست‌های به کار گرفته شده در استان انتاریو بیان کرد: این شهر از ابتدای پاندمیک خیلی خوب توانست شرایط و میزان ابتلا را مدیریت کند به صورتی که تعداد مبتلایان را در مساحتی بزرگتر از ایران و ۱۰ میلیون سکنه به زیر ۳۳ نفر رساند ولی با شروع فصل سرما تعداد افراد مبتلا ناگهان افزایش پیدا کرد.

وی همچنین افزود: تعداد مبتلایان در بخش ICU که اوضاعشان نامساعد تلقی می شود در کل ایالت حدود ۱۵۰ نفر است اما تعداد بیماران بستری در بیماستان بیشتر است. میزان مرگ و میر با وجود افزایش سرعت شیوع به دلیل استفاده همگانی از ماسک، تعداد بالای کیت تست تشخیص کرونا در روز برای استان و مراقبت و رعایت بیشتر از محل نگهداری سالمندان  و افزایش تجربه کارکنان کمتر شده است.

این شهروند مقیم تورنتو در رابطه با میزان امکان تست تشخیص کرونا تصریح کرد: در ماه های اول شیوع کووید۱۹ به دلیل کمبود کیت می بایست ۳ آیتم از علائم بیماری را می داشتیم تا برای تست  مجاز میشدیم اما در تابستان بدون محدودیت و دلیل حال حاضر با داشتن یکی از علائم می توانیم وضعیت خودمان را چک کنیم چرا که روزانه ۵۰۰۰۰ تست از افراد در استان گرفته می شود.

از پوریا درباره جریمه در صورت عدم رعایت قوانین و پروتکل ها پرسیدیم که در جواب گفت: با اینکه اکثریت جامعه رعایت می کنند اما افرادی هم هستند که تا میزان ابتلا کاهش پیدا می کند دورهمی و مهمانی میگیرند که در حال حاضر برای هرگونه تخطی جریمه های چندهزار دلاری وضع شده است. در حدی که اجتماعات کوچک هم شامل جریمه می شوند. اجتماعات خودمانی تا ده نفر  و عروسی تا ۵۰ نفر مجاز هستند.کارکنان ادارات و شرکت ها نیز تماما دورکار هستند.

وی همچنین در رابطه با دسترسی به داروهای موجود برای بیماران گفت: خوشبتانه داروهای موجود تماما در دسترس و رایگان هستند و از این بابت جای نگرانی نیست.

در آخر در رابطه با وضعیت فعالیت فروشگاه ها و مراکز خرید و خوراک از وی جویا شدیم که بیان کرد: رستوران ها و مغازه های کوچک باز هستند اما از قبل باید سفارش داده و در پیاده رو تحویل بگیریم. فروشگاه های بزرگ مثل هایپرمارکت ها هم همه روزه باز هستند اما به تعداد مشخصی از افراد برای خرید اجازه ورود می دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار