یک ایرانی مقیم انگلیس گفت: در انگلستان قرنطینه دوم قریب به یک ماه است که آغاز شده‌ و هرگونه رفت‌وآمد با دیگران افراد را مشمول جریمه نقدی ۱۰۰ پوندی می‌کند.
کد خبر: ۹۲۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲ 05 December 2020

به گزارش تابناک قم، با آغاز پیک دوم کرونا در سرتاسر جهان، همه مردم دنیا حتی سردمداران کشورها نیز با این ویروس منحوس درگیر هستند و دست و پنجه نرم می‌کنند. هر زمان با ارائه آمار قربانیان کرونا در جهان موجی از ترس و تشویش در جامعه اوج می‌گیرد که تنها راه مقابله با آن خودمراقبتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌باشد، بطوریکه سرتاسر مردم دنیا با اینکه زندگی و معیشت سخت‌تری نسبت به روال قبل پیدا کردند، ملزم به رعایت این موارد بهداشتی شدند.
فهیمه درخشان سرشت ساکن شهر لیدز انگلستان در گفتگو با ایسنا با اشاره به شرایط کرونایی در این کشور گفت: انگلستان هم مثل همه کشورها مشکلات خاص خود را دارد و همه چیز طبق قانون عمل و رفتار میشود.

وی افزود: خیل عظیمی از افراد هستند که اصلا کرونا را باور ندارند و برای ماسک زدن مقاومت می کنند ولی بالاجبار از قانون تبعیت می‌کنند، چون اگر در فضای بسته مثل فروشگاه‌ها،حتی پاساژها و تمام مکان‌های عمومی که سر بسته است ماسک نزنند اجازه ورود نخواهند داشت، لذا جریمه نقدی نیز مشمول آنها می شود.

درخشان سرشت با اشاره به وضعیت این کشور در اوایل سلطه کرونا در دنیا اظهار کرد: در اوایل قرنطینه که هوا بهتر بود و همه اجازه داشتند برای پیاده‌روی و ورزش با هم از خانه خود بیرون بروند، البته تمام پارک‌ها با قفل بسته بودند و اگر کسی رعایت نمی‌کرد با اعتراض و هشدار پلیس مواجه بود.

وی با اشاره به مشکلات کودکان در منزل در دوران قرنطینه تصریح کرد: متاسفانه بچه‌ها بیشتر وقتشان را در فضای مجازی و بازی‌های اینترنتی می‌گذرانند که البته من به شخصه سعی می‌کردم که اوقات فراغت دخترم را با برنامه‌های متنوع و مفیدتری مثل بیرون رفتن‌، کیک‌درست کردن، نقاشی، فیلم دیدن، کارت‌بازی و بازی های دیگر پر کنم، اما نهایتا به دلیل کمبود برنامه‌های فراغتی به سراغ بازی‌های اینترنتی فضای مجازی می‌رفت.

این ایرانی مقیم انگلیس درخصوص جو سخت مراقبتی از کودکان در طول کرونا خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که در آپارتمان زندگی می‌کنند و دارای چند فرزند هستند به مراتب کارشان سخت‌تر بوده درمقایسه با کسانی که خانه بزرگ‌تر با حیاط و وسایل تفریحی متفاوت‌تری دارند.
وی بااشاره به دغدغه‌های فکری و معیشتی والدین اظهار کرد: بیشتر پدر و مادرها مجبور بودند در منزل کار کنند و این کار را سخت‌تر می‌کرد و کسانی که کار خودشان را از دست دادند دولت ۸۰٪ حقوقشان را متقبل می‌شد، لذا کسانی که شغل آزاد یعنی بیزینس خودشان را داشتند هم  دولت ۸۰٪ کمک‌هزینه معیشتی به آنها پرداخت کرد.

درخشان سرشت افزود: اولین قرنطینه به مدت سه ماه بود و تمام اماکن تفریحی و ورزشی، رستوران و فروشگاه‌ها بسته شدند، البته به غیر از فروشگاه‌های موادغذایی و فقط رستوران‌هایی که بصورت بیرون‌بر هستند فعال بودند ولی کسی اجازه خرید شخصی نداشت فقط غذا فرستاده می‌شد و فروشگاه‌های دیگه که بصورت آنلاین هستند مثل مزون و لباس بصورت پست و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به دست مشتری می‌رسید.
وی با اشاره به رعایت حداکثری مردم این کشور گفت: البته در این بین مردم یا به اجبار یا از روی حس انسانیت خیلی محافظه‌کارانه عمل می‌کردند و از رفت‌وآمدهای غیرضروری اجتناب کردند، در این دوران اکثرا قشر جوان جامعه بودند که بعد از قرنطینه اصلا رعایت نمیکردند و درمقابل سالمندان و خانواده‌های دارای فرزند خیلی مراعات داشتند.
این شهروند انگلیسی خاطرنشان کرد: ما الان در دوره دوم قرنطینه به سرمی‌بریم که به مدت ۱ ماه تاکنون به طول انجامیده که فقط مدرسه‌ها با رعایت شدید پروتکل‌های بهداشتی باز هستند.
وی با توصیف وضعیت فروشگاه‌های خرید اظهار کرد: برای ورود به فروشگاه‌ها باید در صف با فاصله یک متر و با ماسک بایستی و البته همه‌جا الکل و مواد ضدعفونی و دستمال قرار داده شده تا اگر خود ما خواستیم جای به‌خصوصی را تمیز و ضدعفونی کنیم، استفاده کنیم، لذا خود فروشگاه نیز از قبل تمیز شده و حتی سبد باربر خریدها  نیز به طور کامل ضدعفونی شدند.

 درخشان سرشت ادامه داد: قبل از ورد به فروشگاه باید با ژل الکلی دست خود را ضدعفونی کنیم و بعد وارد بشویم و اگر ماسک نداشته باشیم متصدی فروشگاه ماسک میدهد، ازین رو اگر ماسک نزنیم و مقاومت کنیم اجازه ورود نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: اگر کسی با دوستان و آشنایان خود رفت‌وآمد کند حتما جریمه نقدی خواهد شد که از ۱۰۰ پوند شروع میشود و اگر مهمانی باشد و چندبار گزارش خانه را به پلیس داده باشند نفری ۱۰۰۰ پوند هم جریمه دارد.
درخشان سرشت در رابطه با تست کرونا گفت: اینجا کلا درمان رایگان است و مکان‌های مخصوصی را به این کار اختصاص دادند یا خدمات پزشکی را با پست  درب منزل می‌فرستند و با پست مخصوص صندوق پست قرار می‌دهند، با ایمیل نیز جواب را برای پزشک میفرستند و یا با ماشین به درمانگاه می‌روند و از داخل ماشین تست را انجام میدهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار