رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: دولت با استفاده از توسعه مکانیزاسیون و تجهیزات جدید، سطح تولید محصولات بخش کشاورزی قم را در مزارع و باغات افزایش داده و به کاهش هزینه‌های جاری کشاورزان کمک می‌کند.
کد خبر: ۹۲۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 05 December 2020

به گزارش تابناک قم، عباس پورمیدانی بیان کرد: بخش کشاورزی قم برای تحقق راهبرد جهش تولید، برنامه‌های متنوعی را دنبال می‌کند که از جمله آن‌ها توسعه مکانیزاسیون در فرآیندهای کشاورزی و استفاده هرچه بیشتر از تجهیزات مدرن در سطح مزارع، باغات، دامداری‌ها و سایر عرصه‌های فعالیت این بخش در استان است.

وی افزود: با مکانیزاسیون، هزینه‌های جاری کشاورزان به خصوص در بحث کاشت و برداشت محصول به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و هزینه تولید مقرون به صرفه می‌شود که این موضوعی مهم در چرخه توسعه هرچه بیشتر بخش کشاورزی استان است.

وی ادامه داد: تحول در کشاورزی استان و حرکت به سمت مدرن‌سازی آن، با همراهی خوب بهره‌برداران از مدت‌ها قبل آغاز شده است و این روند با استفاده حداکثری از امکانات و تجهیزات جدید در این بخش،‌ سرعت بیشتری می‌یابد.

پورمیدانی گفت: پرداخت تسهیلات،‌ تسهیل صدور مجوزها و برگزاری دوره‌های آموزشی برای به کارگیری تجهیزات جدید توسط بهره‌برداران، از جمله اقدام‌های سازمان جهاد کشاورزی‌قم برای استفاده هرچه بیشتر از این ظرفیت‌در بخش کشاورزی استان است.

وی بیان کرد: با استفاده از مکانیزاسیون علاوه بر کاهش هزینه‌ها، مدت زمان تولید محصول کاهش یافته و کیفیت آن نیز حفظ می‌شود و همه این عوامل موجب شده تا با فراهم شدن بسترهای لازم، مکانیزاسیون سازی فعالیت‌های کشاورزی در قم مورد توجه مسئولان و کشاورزان قرار گیرد.

نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم فعالیت می‌کنند که در این میان بیش از یک هزار تن خانم هستند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار