ظرفیت بالای قم در تولید آبزیان آب شور، جذب ۱۱۷ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ صنایع، مناسب‌سازی ۸ بوستان برای معلولان، افزایش ۴۰ درصدی مصرف پهن باند اینترنت، آمادگی راهداری برای زمستانی شدن جاده‌ها و پرداخت وام ۱۴۰ میلیونی برای نوسازی خانه‌های مجاور حرم مطهر؛ از اخبار هفته گذشته استان قم بود.
کد خبر: ۹۲۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 05 December 2020

به گزارش تابناک قم، ضرورت ساماندهی روزبازارها، اختصاص ۴۴۸ هکتار از مزارع گیاهان دارویی به کشت گل‌محمدی، غیرحضوری شدن مفاصاحساب ماده ۳۸ تامین اجتماعی، لزوم شفاف‌سازی اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری، قم سومین کلانشهر سبز کشور، تعیین دانشگاه قم به عنوان نماینده وزارت علوم در قم و برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر به صورت مجازی؛ از دیگر خبرهای هفته گذشته قم است.

ظرفیت بالای قم در تولید آبزیان آب شور

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی  هفته گذشته در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم، با اشاره به امکان تولید ماهی تیلاپیا در قم گفت: در زمینه تولید این ماهی در هر هکتار تا ۳۰۰ تن برداشت هم گزارش شده است و این می تواند در قم که آب  شور دارد از طرح های مناسب باشد و به اقتصاد این استان کمک کند و سبد خانوار را در مصرف آبزیان افزایش دهد.

مناسب‌سازی ۸ بوستان برای معلولان

مدیرکل طرح‌های توسعه‌ای و مناسب‌سازی محیط شهری شهرداری قم گفت: هشت بوستان در سطح شهر به طور آزمایشی (پایلوت) در مناطق هشت‌گانه شهرداری قم ویژه معلولان مناسب‌سازی می‌شود.

محسن صادقی امینی، با اشاره به اهمیت مناسب‌سازی معابر برای معلولان افزود: معاونت شهرسازی کلانشهرها متولی مناسب‌سازی در مجموعه شهرداری‌ها هستند و به تازگی این موضوع نیز در ستاد ملی مناسب‌سازی تاکید شده است.

لزوم شفاف‌سازی اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری

رئیس شورای اسلامی شهر قم، توجه به مرمت و بازسازی بافت های فرسوده قم را ضروری دانست و گفت: در موضوع منابع و اعتبارات ستاد باز آفرینی شهری قم شفاف سازی شود.

عبدالله جلالی  هفته گذشته درجلسه شورای اسلامی شهر قم افزود: با توجه به بازدیدی که به تازگی توسط استاندار قم از بافت‌های فرسوده قم به ویژه اطراف امامزاده ابراهیم(ع) صورت گرفت؛ انتظار داریم در خصوص مناطقی که قرار است، اعتبارات ستاد فوق در آن مورد استفاده قرار گیرد، شفاف سازی شود.

ضرورت ساماندهی روزبازارها

بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ستاد مدیریت بحران استان قم، با انتقاد از وضعیت غیربهداشتی روزبازارهای قم گفت: شهرداری مسئول ساماندهی روزبازارهاست و باید اقدام های خود در این رابطه را سرعت ببخشد.

اختصاص ۴۴۸ هکتار از مزارع گیاهان دارویی به کشت گل‌محمدی

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی قم گفت: در حال حاضر ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گیاهان دارویی است که از این مقدار حدود ۴۴۸ هکتار به گل محمدی اختصاص دارد.

محمدرضا نایینی هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا افزود: استفاده از انواع گیاهان دارویی همچون گل‌محمدی تاثیر فراوانی بر سلامت افراد دارد و به همین خاطر همواره مورد توجه بوده و کشت آن نیز از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

ذخیره کالاهای اساسی اطمینان‌بخش است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: ذخیره کالاهای اساسی استان از نسبت سهمی که در کشور در نظر گرفته شده، مطلوب و اطمینان بخش بوده و برای ماه های آینده نیز اقلام پرمصرف مردم ذخیره سازی شده است.

مهراد غضنفری در بازدید از انبار ذخیره سازی کالاهای اساسی استان قم افزود: ذخیره کالاهای اساسی و پرمصرف مردم اولویت اصلی در ستاد تنظیم بازار استان است و پیش شرط این مساله هم مکان مناسب برای ذخیره سازی است.

پرداخت وام ۱۴۰ میلیونی برای نوسازی خانه‌های مجاور حرم مطهر

مدیرکل راه و شهرسازی قم، از اعطای تسهیلات ۱۴۰ میلیون تومانی نوسازی مسکن به ساکنان و مجاوران بافت پیرامون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به ازای هر واحد خبر داد.

حسن صبوری درباره اعطای تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن به مجاوران و ساکنان بافت پیرامون حرم مطهر گفت: یکی از مسائل و مشکلات که در اطراف حرم مطهر شکل گرفته، بحث بیرون رانده شدن ساکنان و مجاوران از اطراف حرم مطهر بوده است.

افزایش ۴۰ درصدی مصرف پهن باند اینترنت

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با بیان این‌که با تشدید محدودیت‌های کرونایی، مصرف پهن باند در قم ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: به دلیل ایجاد زیرساخت‌های مناسب ارتباطی در سطح استان هیچ نگرانی درمورد افزایش مصرف اینترنت درقم وجود ندارد.

جواد غلامپور هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا، با تاکید برضرورت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و پایداری شبکه دیتا در سطح استان به ویژه درایام شیوع ویروس کرونا افزود: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی دراستان موجب شده است تا در شرایط بحرانی و افزایش استفاده از این شبکه ارتباطی، ارتباطات در قم در شرایط پایداری قرار داشته باشد.

آمادگی راهداری برای زمستانی شدن جاده‌ها

اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان قم، آمادگی کامل خود را برای اجرای طرح راهداری زمستانی در سطح راههای استان اعلام کرد.

اکبر نوروزپور معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، از تجهیز ۹ راهدارخانه، اورهال ۱۰۰ دستگاه انواع ماشین الات راهداری، تهیه و دپو ۲۳ هزار تن مخلوط ماسه ونمک وآمادگی ۱۴۰ نفر عوامل راهدار برای اجرای طرح راهداری زمستانی درسطح راه های استان قم خبرداد.

جذب ۱۱۷ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ صنایع

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم گفت: در سال گذشته به ۴۲ واحد صنعتی قم از محل تبصره ۱۸ بالغ بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که این رقم معادل ۱۱۷ درصد کل سهم پیش بینی شده برای این استان می باشد.

محمود سیجانی هفته گذشته در پایان جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم افزود: مجموع سهمی که برای قم در نظر گرفته شده ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بوده که ۲۵۰ میلیارد ریال بیش از این مبلغ جذب و پرداخت شده است.

غیرحضوری شدن مفاصاحساب ماده ۳۸ تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: سازمان تامین اجتماعی در راستای اجرای برنامه تحول دیجیتال و بهبود فرآیند خدمت بیمه‌ای، سامانه صدور مفاصا حساب ماده ۳۸ قانون را به طور کامل غیرحضوری راه‌اندازی کرد.

علی‌اصغر دادخواه افزود: تمام پیمانکاران و واگذارندگان کار از این به بعد لازم است با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی https://eservices.tamin.ir نسبت به اخذ حساب کاربری و عضویت در سامانه اقدام کنند.

قم سومین کلانشهر سبز کشور

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، با اشاره به این‌که هیچ شبهه‌ای در سرانه ۲۰ متر مربعی فضای سبز شهر قم وجود ندارد، گفت: مساحت فضای سبز شهر قم به صورت دقیق در سامانه جی.آی.اِس. (GIS) ثبت شده است و هم اکنون رتبه سوم را از نظر مساحت فضای سبز در بین کلانشهرها داریم.

پیام جوادیان، با اشاره به اقدام های انجام‌شده در حوزه فضای سبز افزود: مساحت فضای سبز شهرها به ۲ صورت فضای سبز در اختیار شهرداری‌ها و کل فضای سبز شهر محاسبه می‌شود.

حجم آب ذخیره شده در سد کوچِری ۱۴۴ میلیون متر مکعب است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت:‌ حجم آب ذخیره شده در سد کوچری که از تامین کننده های اصلی آب مورد نیاز استان است در حال حاضر بیش از ۱۴۴ میلیون متر مکعب است.

احمد حاجی حسینی مسگر هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: با افزایش بارندگی‌ها در ایام پیش رو، میزان ذخیره آب در سدکوچری نیز تقویت خواهد شد، اما این به معنای نادیده گرفتن اهمیت «صرفه‌جویی» نیست.  

شهروندان به هویت‌های جعلی درفضای مجازی اعتماد نکنند

حجت‌الاسلام حسن غریب دادستان عمومی و انقلاب قم، در خصوص کلاهبرداری در فضای مجازی با هویت‌های جعلی هشدار داد و گفت: شهروندان هوشیار باشند و از اعتماد به افراد ناشناس و هویت‌های جعلی در فضای مجازی جدا خودداری کنند.

برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر به صورت مجازی

دبیر ستاد برگزاری هفته پژوهش استان از برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران استان در تاریخ ۱۸ آذرماه، به صورت مجازی در دانشگاه قم خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سعید فراهانی‌فرد هفته گذشته به خبرنگار ایرنا گفت: مراسم تجلیل از پژوهشگران استان به علت محدودیت‌های اعمال شده و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به صورت مجازی انجام می شود.

تعیین دانشگاه قم به عنوان نماینده وزارت علوم در قم  

در ابلاغیه ای از سوی منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه قم به عنوان دانشگاه معین و نماینده وزارت علوم در این استان تعیین شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار