استاندار قم طرح محله محور پیشگیری و بیماریابی کرونا را یک طرح مهم و پیشخوان خواند و همه دستگاه های استان را موظف به همراهی با این طرح کرد.
کد خبر: ۹۲۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 02 December 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست امروز و در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، با تشکر از مردم و اصناف گوناگون در رعایت محدودیت ها و تعطیلی های کرونایی اظهار کرد: البته لازم است بر اساس مقتضیات استانی، بازنگری های ضروری در رسته های شغلی انجام گیرد.

وی با اشاره به ورود استان به محدوده نارنجی کرونا بیان داشت: همه توجه داشته باشند که منطقه نارنجی کرونایی هم محدودیت های خاص خود را خواهد داشت.

استاندار قم همچنین با تقدیر از اقدامات انجام گرفته در راستای تأمین کالاهای اساسی، تداوم زنجیره تولید، کنترل قیمت ها و همچنین مراقبت از عدم تشکیل تجمع ها در استان خاطر نشان کرد: توفیقات خوبی در این موارد به دست آمده، اما شیوه های نوآورانه در این نکات همچنان باید در دستور کار باشد.

وی در عین حال معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری را موظف به نظارت عالی بر روزبازارها کرد و گفت: نظارت های جدی بویژه در اماکنی مانند نانوایی ها، آرامستان ها، اماکن ورزشی، جایگاه های سوخت و مانند آن باید تشدید شود.

سرمست افزود: همچنین با عنایت به گزارش عدم رعایت برخی شیوه نامه ها در برخی مطب های استان، باید گفت انتظار ما از جامعه پزشکی بیش از این است، بویژه آن که آنان می توانند با نوبت دهی های الکترونیکی و یا تلفنی، شرایط را طوری مهیا کنند که اتاق انتظار  مطب ها محلی برای تجمع بیماران و آلوده شدن احتمالی آنان به کرونا نباشد.

استاندار قم همچنین به گزارش های دستگاه های اجرایی درباره خدمات رسانی به مردم و رعایت شیوه نامه های بهداشتی اشاره و اضافه کرد: گزارش ها باید واقع بینانه، منصفانه و عادلانه باشد و به این نکته توجه شود که معیار اصلی ما در بحث مبارزه با کرونا، ضرورت دوری از هر نوع تجمّع به عنوان عامل مهم در شیوع این بیماری است و این امر باید در همه تصمیمات لحاظ شود.

وی با بیان این که بنای تعطیلی مساجد وجود ندارد تصریح کرد: تنها نماز جماعت مساجد به عنوان یکی از مصادیق تجمع و بر اساس نظر کارشناسان امور بهداشتی و درمانی نباید برگزار شود.

سرمست ادامه داد: مساجد کارکردهای فراوانی مانند مواسات، کمک های مؤمنانه و حمایت از خانواده های بیماران کرونایی دارند و از این رو باید باز باشند، اما برگزاری نماز جماعت فعلا نهی شده است.

وی به طرح محله محور شهید سلیمانی نیز اشاره کرد و بیان داشت: این طرح با محوریت فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج، هلال احمر و شهرداری در حال اجرا و هدف آن پیشگیری، بیماریابی و کنترل کروناست.

استاندار قم افزود: همه دستگاه های اجرایی استان موظفند در صورت درخواست نیاز فرمانداری به عنوان محور اصلی اجرایی این طرح، امکانات لازم را در اختیار این طرح مهم و پیشران قرار دهند.

وی همچنین با اشاره به حضور ویدئوکنفرانسی برخی مسؤولان در این نشست، مدیران کل دستگاه ها را مکلّف کرد تا شخصا در این ویدئوکنفرانس ها حاضر باشند.

در عین حال صندلی خالی برخی از مسؤولان استانی که قرار بود به صورت ویدئوکنفرانسی در این نشست حضور داشته باشند و البته حضور نداشتند و یا با تأخیر شرکت کردند، از نکات حاشیه ای نشست امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار