دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان قم از برگزاری جشنواره و نمایشگاه هفته پژوهش استان به‌صورت مجازی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۰۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲ 01 December 2020

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله عسکر دیرباز به مناسبت هفته ملی پژوهش و فناوری با تأکید بر اهمیت پژوهش در توسعه کشور اظهار داشت: پژوهش گام نخست در توسعه یک کشور بوده و باید به این مهم در ابعاد مختلف پرداخته شود.

وی برنامه‌های هفته پژوهش را تشریح کرد و افزود: برنامه‌های هفته پژوهش امسال با شعار "پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید"  از تاریخ 15 الی 20 آذرماه هم‌زمان با سراسر کشور در استان قم نیز برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه قم از ابلاغ وظایف دبیران جشنواره خبر داد و گفت: هماهنگی‌های اولیه در آبان ماه انجام‌شده و مصوبات جلسه شورای سیاست‌گذاری به دبیران ابلاغ و دبیرخانه ستاد در دانشگاه قم تشکیل‌شده است.

وی با تأکید بر ارسال گزارش عملکرد دبیران به ستاد تصریح کرد: اقدامات لازم برای تأمین اعتبار بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال پیگیری بوده و برخی از وظایف ابلاغ‌شده به دبیر جشنواره برگزیدگان پژوهش انجام‌شده است.

دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان قم به تشریح وظایف دبیر جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری اشاره کرد و گفت: در گام نخست شورای علمی تشکیل و  شیوه‌نامه اجرایی انتخاب پژوهشگران و فناوران برتر تدوین‌شده است.

وی ادامه داد: این شیوه‌نامه به دبیرخانه جشنواره ابلاغ‌شده و زمان فراخوان جشنواره از تاریخ 28 آبان  برای تمامی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، ادارات، مراکز رشد و پارک علم و فناوری اعلام‌شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری از انجام هماهنگی‌های لازم با روابط عمومی استانداری و روابط عمومی دانشگاه قم برای مستندسازی و پوشش خبری خبر داد و گفت: مهلت جمع‌آوری مدارک پژوهشگران و فناوران تا تاریخ 9 آذر تمدیدشده و با ایجاد کانال به سؤالات دانشگاه¬ها، مراکز آموزش عالی، ادارات، مراکز رشد و پارک علم و فناوری پاسخ داده می‌شود.

وی از بررسی آثار ارسال‌شده تا تاریخ 12 آذر خبر داد و خاطرنشان کرد: بررسی پرونده‌های مربوط به فناوران و پژوهشگران  دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استان و بررسی آن‌ها در کمیته تخصصی انجام و در هر گروه نمایندگان دانشگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط  جهت داوری حضور دارند.

دیرباز تأکید کرد: اسامی  پژوهشگران برتر حوزه علمیه قم از معاونت پژوهشی حوزه و اسامی مربیان و دانش آموزان برتر پژوهشگر از مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان و همچنین اسامی  صنعت گران برتر از رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت نیز دریافت شده است.

وی تاریخ برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران استان را در تاریخ 18 آذر به‌صورت مجازی در دانشگاه قم اعلام و بیان کرد:  به علت محدودیت‌های اعمال‌شده اعضا از طریق فضای مجازی در جلسه حضورداشته و  تمهیدات لازم برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها جهت برگزاری مجازی این برنامه در حال انجام است.

دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان قم ادامه داد: جشنواره دانش‌آموزی نیز هم‌زمان با جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران در دانشگاه قم برگزارشده و هماهنگی‌های لازم با دبیر جشنواره دانش‌آموزی صورت گرفته است.

وی گفت: جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن بازار به علت محدودیت‌های اعمال‌شده توسط پارک علم و فناوری نیز در فضای مجازی برگزارشده و امیدواریم به‌عنوان تجربه نخست، جشنواره به بهترین شکل برگزار شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار