معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: تاکنون ۱۸ هزار واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های هدف از جمله مادران باردار و کادر بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، افراد مبتلا به تالاسمی، هموفیلی و سرطان فعال و بیماری‌های قلبی در این استان تزریق شده‌است.
کد خبر: ۹۲۰۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱ 01 December 2020

به گزارش تابناک قم، دکتر بهاره زارع افزود: تزریق واکسن آنفلوانزا از ابتدای مهرماه آغاز شدهاست و پیش‌بینی می‌شود تا پایان آذرماه ادامه داشته باشد.

وی با بیان این‌که واکسیناسیون آنفلوانزا برای همه گروه‌های هدف در مراکز سلامت جامعه، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت روستایی انجام می‌شود، اضافه کرد: مادران باردار به‌ویژه مادرانی که بیماری زمینه‌ای داشته باشند، نخستین گروه هدف تزریق واکسن آنفلوانزا می‌باشند.

به گفته وی، خانم‌های باردار، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مثل تالاسمی، هموفیلی و کودکان مبتلا به سرطان برای تزریق واکسن در مراکز جامع سلامت فراخوان شده‌اند.

زارع بیان کرد: با توجه به این‌که خطر ابتلا به بیماری آنفلوانزا و عوارض ناشی از آن در مادران باردار بیشتر از سایر گروه‌ها می‌باشد، آنان در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر این‌که دریافت واکسن در دوران بارداری خطری برای مادر و جنین ندارد، ادامه داد: تزریق این واکسن فقط برای مادران بارداری که نسبت به مصرف ماده غذایی تخم‌مرغ حساسیت دارند و یا در گذشته به بیماری گیلن باره مبتلا شده‌اند، منع مصرف دارد.

وی به خانم‌های باردار توصیه کرد: برای دریافت واکسن به مراکز سلامت جامعه، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت روستایی مراجعه کنند.

در استان قم ۴۱ مرکز سلامت جامعه و ۱۳۸ پایگاه سلامت فعال است و یک هزار و ۱۶ نیرو شامل پزشک، کارشناس تغذیه، کارشناس روانشناسی بالینی، پرستار، مراقب سلامت، بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای به ارائه خدمات بهداشتی و سلامت می‌پردازند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار