مدیر فنی مهندسی آستان مقدس بانوی کرامت از عملیات احداث سازه­‌های جدید در صحن مطهر حضرت جوادالائمه(ع) با رویکرد معماری اصیل ایرانی - اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ 01 December 2020

به گزارش تابناک قم، علی رضا کاشی­‌زاده با اشاره به نیازهای حرم مطهر بانوی کرامت و اولویت­‌بندی آنها، به تشریح فعالیت­های انجام شده، در حال انجام و در دست مطالعه مدیریت فنی مهندسی پرداخت و اظهار کرد: در سال جاری با وجود محدودیت­‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، تیم فنی مهندسی آستان مقدس با رعایت پروتکل­‌های بهداشتی، کاملاً  فعال و کوشا توانسته است خدمات مطلوبی را در راستای فراهم ساختن آسایش زائران و مجاوران ارائه کند.

وی اضافه کرد: از جمله دستاوردها انجام انواع مرمت، تعمیرات، بهسازی و نوسازی ابنیه و زیرساخت‌­های تأسیساتی حرم مطهر است که در این خصوص می­‌توان به افزایش ظرفیت و اصلاح کامل سیستم سرمایش و گرمایش روضه منوره و نقاط مختلف حرم مطهر، احداث و راه اندازی مسیر جدید برای دسترسی به شبستان نجمه خاتون(س) با دو دستگاه پله برقی و یک سرویس پله ثابت، بهبود و به روزرسانی سیستم نورپردازی حرم مطهر، اصلاح پنجره فولاد و... بوده است.

وی سنگ‌کاری ستون‌های شبستان امام خمینی(ره) و ورودی‌های آن، رنگ‌آمیزی دیوارها، مرمت بخشی از خطوط گچ‌بری آیات منقش بر بدنه­‌های حرم مطهر، اصلاح و تعمیرات سنگ فرش‌های شکسته، مرمت کاشی‌کاری­‌ها و آیینه‌کاری‌­ها، اصلاح راهرو میان صحن مطهر حضرت امام هادی(ع) و مسجد اعظم، بهینه‌­سازی مصرف انرژی و رصد کامل زیرساخت‌های حرم مطهر را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

مدیر فنی مهندسی آستان مقدس بانوی کرامت در خصوص اقدامات در دست اجرا گفت: ادامه پروژه توسعه درمانگاه کریمه اهل بیت(ع)، آغاز عملیات احداث ۳۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در ضلع شرقی حرم مطهر، ادامه عملیات اجرایی پروژه اصلاح و توسعه سرویس بهداشتی شبستان نجمه خاتون(س)، مراحل پایانی ساخت دو سازه جدید آبخوری با طراحی منطبق بر معماری اصیل ایرانی – اسلامی، مراحل پایانی عملیات احداث سازه­‌های جدید در صحن مطهر حضرت جوادالائمه(ع) با رویکرد معماری اصیل ایرانی – اسلامی، ادامه مطالعات برای تکمیل بهسازی و به روزرسانی سیستم‌­های اگزاست و سرمایش و گرمایش حرم مطهر، مانیتورینگ ابنیه میراثی حرم مطهر به صورت مستمر و ادواری از جمله این اقدامات است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار