مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: از چهارم آذرماه تاکنون ۷۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان درطرح ملی ناظران سلامت با مشارکت ۲۱۰ تن از اعضای داوطلب این جمعیت انجام شد.
کد خبر: ۹۲۰۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 01 December 2020

به گزارش تابناک قم، محمدرضا بهرامی با تشریح عملکرد این جمعیت در راستای مقابله با ویروس کرونا گفت: بعد از اجرای طرح آمران سلامت و مورد قبول واقع شدن این طرح از سوی مسئولان و مردم دربحث مبارزه با ویروس کرونا، طی یک همکاری مشترک با وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین طرح ناظران سلامت در استان همزمان با سراسر کشور درحال اجراست.

وی افزود: طرح ملی ناظران سلامت در راستای اهداف و برنامه های جمعیت هلال احمر با محوریت حمایتی از زندگی و سلامت انسان ها و تاکید بر رعایت احترام و کرامت انسان ها برای مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر برنامه «هرخانه یک پایگاه سلامت در سراسر استان قم اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: این طرح در قالب همکاری جوانان، داوطلبان و امدادگران هلال احمر با بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه های علوم پزشکی استان در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل های بهداشتی در راستای صیانت از سلامت هموطنان و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا صورت می‌پذیرد.

بهرامی تصریح کرد: آموزش رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای شهروندان، توسعه آموزش‌ های همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری و حمایت‌های بهداشتی درمانی از افراد آسیب‌ پذیر از کرونا از برنامه‌های این طرح است.

وی اظهار داشت: بیش از ۲۱۰ از نفر از اعضای داوطلب به معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان جهت همکاری در طرح ناظران سلامت در کمیته ارزیابی و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی معرفی شده‌اند که نشست‌های آموزشی و توجیهی این طرح توسط کارشناسان مرکز بهداشت در قالب ۱۴ گروه ۱۵ نفره برگزار شد.

بهرامی به برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین در رشته‌های فنی‌ و حرفه‌ای، فرهنگی و علمی در مرکز امور جوانان هلال احمر اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های مجازی و وبینارهای علمی با موضوعات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد، مهارت‌های زندگی، صلح و دوستی و حمایت‌های روانی در ایام کرونا از دیگر برنامه‌های آموزشی این مرکز بود.

وی با اشاره به رونمایی و شروع آموزش‌های مجازی امدادوکمک‌های اولیه در معاونت آموزش و پژوهش هلال احمر گفت: با شیوع ویروس کرونا دوره‌های کمک‌های اولیه و همچنین دوره‌های عمومی و تخصصی امدادونجات به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: تهیه و توزیع ۱۴ عنوان بروشور و پوستر آموزشی پیشگیری از بیماری کرونا ویروس، تهیه و توزیع ۱۰ عنوان موشن گرافی درباره راه‌های مقابله با ویروس کرونا، تهیه و توزیع بیش از ۱۵ عنوان بروشور در خصوص مداخلات روانی اجتماعی ناشی از کرونا را از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد.

قم در حال حاضر جزو شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی به شمار می‌آید و محدودیت‌ها نیز متناسب با همین شرایط در این استان اعمال‌شده است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» ۲۴ آذر ۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست ‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست ‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه‌شده است.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن(ع) در شهرک امام حسن(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی(بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد و بعثت در نیروگاه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار