شهر قم از شهرهای کم‌تحرک کشور است که برای عبور از این کم‌تحرکی، توسعه ورزش‌های همگانی یک ضرورت است که نیاز است با همکاری مردم و دستگاه‌های مختلف با کاهش این کم‌تحرکی، به کاهش بیماری‌ها نیز کمک کرد.
کد خبر: ۹۲۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹ 01 December 2020

به گزارش تابناک قم، ورزش همگانی یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم در ایجاد روحیه نشاط و سلامتی آحاد جامعه به شمار می‌رود. این ورزش در واقع یکی از کم‌هزینه‌ترین ورزش‌ها بوده که نیاز به امکانات خاصی ندارد و تمام افراد جامعه می‌توانند آن را انجام دهد.

ورزش همگانی نیاز به زمان و مکان خاصی ندارد، به‌ویژه در این روزها که کرونا همه‌گیر شده و محدودیت‌ها ایجادشده است و مردم می‌توانند با انجام حرکت‌های ورزشی در منزل و یا انجام پیاده‌روی‌های انفرادی سلامتی خود را افزایش دهند.

در این زمینه و برای پیگیری اقدامات رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه این استان به لحاظ کم‌تحرکی از میانگین کشوری بالا است اظهار داشت: قم از استان‌های کم‌تحرک کشور محسوب می‌شود و شهروندان نباید در وضعیت موجود کرونایی برای حفظ سلامتی خود ورزش در منزل را فراموش کنند.

لزوم توجه شهروندان به ورزش در منزل

اسماعیل زند یادآور شد: در وضعیت موجود که مردم با ویروس کرونا مواجه هستند، ورزش در منزل از جمله طرح‌هایی است که توسط هیئت ورزش‌های همگانی استان قم به‌صورت مجازی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه براساس این طرح کمیته‌های مختلف هیئت ورزش‌های همگانی استان قم با تولید محتواها و آموزش آن به‌صورت مجازی درحال‌توسعه ورزش همگانی و تشویق مردم به ورزش هستند، ابراز کرد: طوری ورزش را درحال‌توسعه و آموزش هستیم که از طریق آموزش‌های مجازی، شهروندان بتوانند با امکانات موجود در منزل، ورزش کنند و روزبه‌روز شاهد افزایش نشاط و سلامتی آنان باشیم.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان قم شهروندان قمی را به انجام پیاده‌روی‌ها به‌صورت انفرادی توصیه کرد و گفت: انجام روزانه پیاده‌روی تأثیر بسزایی در افزایش ایمنی بدن در مقابل بیماری‌ها دارد.

وی به اجرای طرح‌های مختلف ورزش همگانی استان قم اشاره کرد و افزود: یکی از این طرح‌های انجام ورزش‌های صبحگاهی و عصرگاهی در ایستگاه‌های سلامت است که  پس از محدودیت‌های کرونایی در 15 بوستان این شهر اجرا می‌شود.

زند با قدردانی از همکاری اداره کل ورزش و جوانان، سازمان بسیج ورزشکاران و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری در اجرای برنامه‌های ورزش همگانی اضافه کرد: طوری اجرای برنامه‌های ورزش همگانی ساماندهی می‌شود که آقایان و بانوان بتوانند در یک فضای سازماندهی شده و  به‌صورت جداگانه به ورزش بپردازند.

قم از استان‌های پیشتاز در کم‌تحرکی

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان قم ادامه داد: استان قم از استان‌هایی است که سرانه مصرف فست فود در آن بالا بوده  و کم‌تحرکی در آن از میانگین کشوری بالاتر است که باید با توسعه ورزش‌های همگانی و دعوت مردم به انجام ورزش این مشکل برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: پنج پارک تخصصی مخصوص بانوان نیز در قم وجود دارد که ورزش همگانی را در آن را فعال کردیم، به‌طوری‌که امکان ورزش صبحگاهی و عصرگاهی برای این قشر از جامعه وجود دارد.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی قم خاطرنشان کرد: این شهر دارای بیش از 300 پارک است که باید به پایگاه ورزش همگانی تبدیل شود و در این راه نیز درخواست حمایت و همراهی بیشتر شورای اسلامی شهر، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، سازمان بسیج ورزشکاران و سایر دستگاه‌های متولی از جمله اداره کل ورزش و جوانان را خواستاریم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار