رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم از اتمام فاز یک خط A مترو قم به عنوان یکی از اولویت های اعضای دوره پنجم این شورا نام برد.
کد خبر: ۹۲۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶ 01 December 2020

به گزارش تابناک قم، مجید اخوان با اشاره به اینکه مدیریت شهری در بحث بودجه، منابع و درآمدهای شهرداری و با توجه به شرایط اقتصادی موجود با مشکل مواجه است بیان کرد: میزان تورم سبب افزایش شدید قیمت اجرای پروژه های عمرانی نسبت به پیش بینی های سال گذشته شده است.

وی اظهار کرد: به هر حال قیمت و ارزش همه یا بیشتر مصالح و مواد اولیه بیش از دو تا سه برابر شده و از این رو اجرای پروژه های مختلف با دردسرهای جدیدی رو به روست.

این عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: بنابراین اولویت دوره پنجم شورای اسلامی شهر بر این است که پروژه های نیمه تمام به اتمام برسد، اگرچه رویکرد این شورا پیش از افزایش قیمت ها و در تدوین بودجه سال 99 هم بر همین اساس بود، اگرچه به نظر می رسد در شرایط فعلی به اصلاحیه بودجه هم نیاز است.

اخوان ادامه داد: تکمیل پروژه ادامه بلوار جمهوری اسلامی در منطقه دو شهری و دو سطحه شدن میدان امام حسین (ع) و اتصال آن از طریق سواران و بنی فضل به بلوار امام علی (ع) در حوزه توسعه و تعریض، از جمله این اولویت هاست.

وی اضافه کرد: تکمیل پروژه خیابان شهیدان برقعی، بین خیابان سمیه و خیابان طالقانی و همچنین فاز پنج پروژه عمار یاسر حد فاصل خیابان معلم تا خیابان شهیدان فاطمی هم به عنوان یکی از رینگ های اصلی شهر از دیگر اولویت های مدیریت شهری در اتمام پروژه های نیمه تمام در حوزه توسعه و تعریض است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی عمومی و تعمیر اتوبوس های کارکرده را از دیگر پروژه های اولویت دار مدیریت شهری عنوان و اضافه کرد: اعضای دوره پنجم شورای شهر امیدوارند که تا پایان این دوره شاهد افتتاح فاز یک خط A متروی قم حد فاصل میدان شهید مطهری تا امامزاده ابراهیم (ع) باشند.

وی اولویت دیگر شورای اسلامی شهر قم را تسویه و تعیین تکلیف بدهی های بانکی دانست و تصریح کرد: البته این بدهی ها تا حد زیادی تعیین تکلیف شده و امید است موارد دیگر آن هم به سرانجام برسد.

اخوان درباره تأدیه مطالبات پیمانکاران و طلبکاران و حق  الزحمه نیروهای خدمات شهری نیز گفت: در اکثر این موارد مشکلی وجود ندارد و به روز هستیم.

وی افزود: البته در کنار این اولویت ها نباید از وظایف روزانه مدیریت شهری یعنی نظافت، نگهداری از شهر و فضای سبز و همچنین تعمیر آسفالت و معابر نیز غافل شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار