رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قم از اجرای 234 هکتار پروژه نهال‌کاری با یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار در منطقه حسین آباد نیزار خبر داد.
کد خبر: ۹۲۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ 01 December 2020

به گزارش تابناک قم، سعید فرشادمهر با تاکید بر اینکه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قم رسالت‌های خود را در پنج بخش جعفریه، مرکزی، کهک، سلفچگان و دستجرد دنبال می‌کند، اظهار کرد: امسال طرح 9 در 99 به صورت ویژه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درحال دنبال شدن است که بخش قابل توجهی از موضوعات مورد نظر این طرح در حوزه فنی دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم، با توجه به تک شهرستانی بودن، پروژه‌های فنی را با مرکزیت ادارات فنی مستقر در اداره‌کل استان دنبال می‌کند درحالی‌که این پروژه‌ها در دیگر استان‌ها با محوریت اداره شهرستان و واحدهای زیر نظر آن اجرایی می‌شود، با این وجود، واحد فنی منابع طبیعی شهرستان قم، رسالت نظارت بر اجرای پروژه‌های استان را بر عهده دارد.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قم از نظارت بر اجرای 50 طرح مرتع‌داری در سال گذشته یاد کرد و گفت: امسال نیز 98 طرح مرتع‌داری در پنج بخش استان درحال انجام است که نظارت بر آن توسط این اداره دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: در سال جاری 234 هکتار پروژه نهال‌کاری در منطقه حسین آباد نیزار درحال انجام است، که نظارت کامل، بر اجرای این پروژه، توسط متخصصان واحد فنی این اداره درحال انجام است تا این پروژه با بهترین کیفیت به پایان برسد.

فرشادمهر با اشاره به اینکه پروژه 234 هکتاری حسین آباد نیزار با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی در دستور کار اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم قرار گرفته است، گفت: در این پروژه ی نهال کاری، گونه آتریپلکس کاشته می شود.

وی خاطرنشان کرد: گیاه آتریپلکس در دو سال نخست، هر سال هفت مرتبه آبیاری می‌شود و بعد از دو سال نیاز به آبیاری ندارد و می‌تواند بدون آب، پوشش گیاهی منطقه را حفظ کند به همین دلیل، استفاده از این گیاه در مناطق خشک و نیمه خشک بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

فرشادمهر با اشاره به اینکه، منطقه نیزار قم یکی از کانون‌های تولید گرد و خاک در استان است، عنوان کرد: با توجه به وضعیت جغرافیایی حساس استان، کانون‌های تولید ریزگرد، نه تنها شهر قم، بلکه بر سایر استان‌ها و شهرهای مجاور نیز تاثیرگذار است، به همین علت، رفع بحران ریزگردها در کانون‌های بحرانی قم یک اولویت ملی است و هر ساله اعتبارات ملی برای رفع این بحران‌ها اختصاص داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه، به هر میزان، در حوزه بیابان کار انجام دهیم، باز هم نمی‌توانیم، به تنهایی بحران را به صورت کامل رفع کنیم، گفت: مشارکت مردم در قالب تشکل‌ها و پای کار آمدن دستگاه‌ها و نهادها موضوعی اولویت‌دار است که باید توسط همگان مورد توجه قرار گیرد.

فرشادمهر از ارتباط نزدیک منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قم با عموم مردم به ویژه جامعه هدف منابع طبیعی یاد کرد و گفت: ما تلاش می‌کنیم تا با استفاده از بسترهای مختلف، مردم را به سمت مشارکت در منابع طبیعی سوق دهیم اما در این مسیر نیازمند فرهنگ‌سازی و برای فرهنگ‌سازی نیازمند مشارکت رسانه‌ها هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار