پیکر شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته کشورمان و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که روز گذشته در تروری ناجوانمردانه به شهادت رسید، دقایقی پیش در حرم حضرت معصومه (س) طواف داده شد.
کد خبر: ۹۱۹۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 29 November 2020

به گزارش تابناک قم، پس از انجام طواف پیکر شهید فخری زاده، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید بر پیکیر وی اقامه نماز کرد.

این آئین با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با حضور بهرام سرمست استاندار قم، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه (س)، فرماندهان نظامی و انتظامی و شماری از مسئولان استان برگزار شد.

طواف و نماز بر پیکر این دانشمند برجسته کشورمان بدون اعلام قبلی و حضور خبرنگاران و مردم و در جمع اندکی از مسؤولان و خانواده آن شهید در بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت (ع) انجام شد.

جزئیات بیشتری از ادامه برنامه انتقال پیکر شهید حادثه ترور کور روز شنبه در آبسرد تهران اعلام نشده است.

همچنین مراسم وداع با پیکر شهید "محسن فخری زاده" رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع شنبه شب در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) با حضور خادمین آن حضرت برگزار شد.

پیکر شهید فخری زاده، شنبه شب وارد حرم مطهر رضوی گردید و با حضور خادمین در روضه منوره و گرداگرد مضجع شریف ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) طواف داده شد.

پیکر مطهر این شهید شنبه شب وارد فرودگاه مشهد شد و سپس با مشایعت استاندار خراسان رضوی و مسؤولان نظامی، انتظامی و امنیتی استان به سوی حرم مطهر رضوی هدایت گردید.

تروریست‌های بیگانه عصر جمعه هفتم آذر ماه جاری با کمین در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند در مسیر خودروی حامل "محسن فخری‌زاده" رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طی عملیات انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله قرار گرفت و پس از آن یک دستگاه خودرو نیسان در فاصله ۱۵ متری خودروی حامل وی منفجر شد.

فخری‌زاده در اثر این تیراندازی و انفجار به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده، در بیمارستان به شهادت رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار