رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان قم گفت: در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ۳۰۲ شهید ورزشکار استان قم مورد جلیل قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۹۱۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ 28 November 2020

به گزارش تابناک قم، علی بهلولی با اشاره به وظایف این سازمان اظهار داشت: سازمان بسیج ورزشکاران یکی از قشرهای سپاه در حوزه ورزش و جوانان است و اصلی‌ترین اهداف خود را ترویج روحیه پهلوان پروری و اخلاق محور می‌داند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان قم ابراز کرد: ورزش دارای دو بعد مهم قهرمانی و فرهنگی است، دراین‌باره در حوزه قهرمانی و مدال‌آوری، ورزش و جوانان عهده‌دار وظایفی است، اما بسیج ورزشکاران بازوی فرهنگی در سازمان ورزش و جوانان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی دارای خلأهای زیادی هستیم و به همین دلیل وارد میدان شده‌ایم و با توجه به انگیزه‌های فرهنگی، تلاش‌هایی را به سرانجام رسانده‌ایم، افزود:  باید بتوانیم بعد پهلوانی و اخلاق را در جوانان ورزشکار توسعه دهیم، چراکه دشمن در مسیر از میان بردن ارزش‌های اخلاقی در میان ورزشکاران به‌خصوص در فضای مجازی به سرمایه‌گذاری پرداخته و گاهی شاهد پست‌های ساختارشکنانه ای از طرف برخی از قهرمانان و ورزشکار هستیم.

بهلولی عنوان کرد: هرچند این آسیب‌ها نیز به دلیل بی‌توجهی متولیان فرهنگی و یا عدم رسیدگی به وضعیت اقتصادی و مالی ورزشکاران است و باید در هر دو زمینه اقدامات لازم انجام شود تا ورزشکاران به دلیل کم‌کاری‌های مسئولان به‌خصوص در حوزه فرهنگی در دام دشمنان گرفتار نشوند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از اقدامات مهم در عرصه فرهنگی، ارتباط‌گیری با مربیان است، یادآور شد: قطعاً شاکله ورزش، مربیان هستند و تأثیرگذاری بیشتری نسبت به اطرافیان برای ورزشکاران دارند و جوانان و نوجوانان، مربیان ورزشی خود را الگوی بزرگی در ورزش و اخلاق می‌دانند، اگر بتوان با فعالیت‌های فرهنگی مربیان را وارد عرصه تربیتی و اخلاقی کنیم، تأثیر بیشتری دارد.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان قم تصریح کرد دراین‌باره ارتباط‌گیری با مربیان هیئت‌های ورزشی آغازشده و به همراه مسئولان فرهنگی درصدد رفع دغدغه‌ها از جامعه ورزشی هستیم؛ ما بر آنیم تا با مربیان و قهرمانان قدم‌های خوبی برداریم به همین دلیل هیئت‌ اندیشه ورزی از سه ما قبل تاکنون راه‌اندازی شده است، چراکه در حوزه فرهنگ نیاز به اندیشه و فکر و آگاهی داریم تا جوانان به بیراهه نروند.

وی خاطرنشان کرد: هیئت اندیشه‌ورز جمعیت نخبگان ورزشی بوده که آسیب‌ها و چالش‌های حوزه استان را رصد می‌کند و برنامه‌ها و راهکارها را بررسی و برای رفع موانع اقدام به برنامه‌ریزی می‌کند.

بهلولی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات، تجلیل از پیشکسوتان ورزشی است اگر مربیان به پیشکسوتان بهایی ندهند این قشر فرهیخته به دست فراموشی سپرده می‌شوند اضافه کرد: در ورزشکاران نیز وقتی آینده‌ای برای پیشکسوتان ورزشی نمی‌بینند، دلسردی ایجاد می‌شود، از این رو تقدیر از پیشکسوتان تأثیر زیادی بر ترویج اخلاق و روحیه پهلوانی و ایجاد انگیزه در ورزشکاران دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه یکی از برنامه‌ها تجلیل از مقام شهدای ورزشکار است که دراین‌باره 302 شهید ورزشکار در استان قم در رشته‌های مختلف مورد تجلیل قرار می‌گیرند و یادواره شهدای ورزشکار در داخل هیئت‌ها نیز برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان قم افزود: تولید کتاب به‌وسیله جمع‌آوری اسناد و آثار موجود یکی دیگر از رویکردهاست، همچنین تاکنون 10 کلیپ در بزرگداشت شهدای ورزشکار تولیدشده و ده کلیپ دیگر در دست اقدام است.

وی با اشاره به رونمایی از مدال پهلوانی بیان کرد: این طرح ویژه شهدای مدافع حرم است که در این میان 10 نفر از شهیدان جزء هیئت‌های ورزشی بوده‌اند و در این طرح که با همکاری سپاه انجام شد در مدال پهلوانی عکس شهید به همراه رشته ورزشی و محل و سال شهادت و فرازی از وصیت‌نامه شهید درج‌شده است و در هیئت ورزشی نصب می‌شود و یک مدال نیز در اختیار خانواده شهید قرار می‌گیرد.

بهلولی عنوان کرد: برگزاری کلاس‌های تربیتی و روان‌شناسی با حضور اساتید برجسته برای مربیان نیز از دیگر فعالیت‌هاست با توجه به اینکه مربیان با شاگردان خود در تعامل هستند نوع برخورد آن‌ها با نسل نوجوان و جوان نیاز به آموزش‎های روانشناسانه و تربیتی دارد.

وی تصریح کرد: احیای نماز جماعت در سطح باشگاه‌ها با همراهی ورزشکاران و شناسایی آسیب‌ها و چالش‌ها و ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر و بهره‌گیری از ظرفیت طلاب بسیجی ورزشکار در راه و روش باشگاه‌داری و روحیه ایثار و پهلوانی و انجام کمک‌های مؤمنانه در جریان کرونا و توزیع ماسک و مواد بهداشتی در اماکن ورزشی ازجمله فعالیت‌های این سازمان است.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان قم خاطرنشان کرد: در جهت کمک‌های مؤمنانه از ظرفیت سمن‌ها نیز استفاده کرده‌ایم و دراین‌باره بیش از 300 میلیون تومان کمک‌های معیشتی و 2000 ماسک توزیع شد و علاوه بر کارهای جهادی، یکی از هیئت‌های ورزشی در سازمان بهزیستی ورزش 60 عدد ویلچر و هیئت ورزشی کشتی 20 عدد کارت هدیه 500 هزار تومانی اهداء کرد.

وی اظهار داشت: هدف سازمان بسیج ورزشکاران، این است که بتوانیم مرجع خوبی برای انتخاب باشگاه و مربی مناسب و ایجاد محیط سالم ورزشی است، دراین‌باره بانک اطلاعاتی جامع و شناسایی باشگاه‌ها و مربیان توانمند در دستور کار قرار دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار