به بهانه اظهارنظر رئیس و معاون دانشگاه علوم پزشکی؛
آمار روزانه فوتی های کرونایی در استان قم بین 6 تا 8 نفر است و این آمار نشان می دهد که استان از نظر ابتلا، بستری و فوتی کرونایی در یک شیب نزولی خفیف قرار دارد و نه تنها جزو استان های بحرانی در این موضوع نیست، بلکه در رتبه بیست و دوم در بین استان های کشور قرار دارد.
کد خبر: ۹۱۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۹ 28 November 2020

به گزارش تابناک قم، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم اخیراً اعلام داشته که 20 درصد مردم قم همچنان ماسک نمی‌زنند؛ البته اگر با نگاه خوشبینانه به قضیه نگاه کنیم باید بر این نکته تأکید بورزیم که هم اکنون از هر پنج قمی، چهار نفر آن ها در هنگام تردد در شهر و یا حضور در اماکن و مراکز و ...، ماسک می زنند و این نکته ی اُمیدواری کننده ای است، اما از آن سوی ماجرا، با توجه به خطرناک بودن و قدرت شیوع بالای ویروس کرونا، لازم است که با اقناع سازی افکار عمومی و اتخاذ تدابیر قهری و کنترل کننده، شرایطی را فراهم نمود تا اکثریت قاطع مردم، رعایت مسایل و دستورالعمل های بهداشتی را بر خود، واجب بدانند و بدان ملتزم باشند.

بنابر گفته سیامک محبی، هر چند که هنوز یک پنجم مردم قم ماسک نمی زنند، اما استفاده از ماسک در میان مردم استان در هفته گذشته، رشد 4 درصدی داشته و البته از یاد نبریم که چند هفته پیش از سوی مقامات دانشگاه علوم پزشکی عنوان شده بود که حدود 40 درصد مردم ماسک نمی زنند.

به هر صورت، همراهی اکثر مردم با الزامات بهداشتی مقابله با کرونا و همچنین همکاری اصناف و بازاریان و شرکت ها در زمینه رعایت تعطیلی ها و محدودیت های اخیر، باعث شده که آمار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های قم از روزانه 800 نفر طی یکی دو ماه گذشته به کمتر از 350 نفر در مقطع کنونی برسد و انشاالله که روز به روز این آمار، روند نزولی داشته و شرایط قم به وضعیت نارنجی و سپس زرد و در خاتمه سفید، تغییر جهت دهد.

همچنین دکتر محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با ابراز خرسندی از این که وضعیت قم در رابطه با بیماری کووید19 به یک ثبات نسبی رسیده است، در عین حال گفت: آمار روزانه فوتی های کرونایی در استان قم بین 6 تا 8 نفر است و این آمار نشان می دهد که استان از نظر ابتلا، بستری و فوتی کرونایی در یک شیب نزولی خفیف قرار دارد و نه تنها جزو استان های بحرانی در این موضوع نیست، بلکه در رتبه بیست و دوم در بین استان های کشور قرار دارد.

نکته مهمی که دکتر قدیر نیز به صراحت به آن اشاره داشته این است که همچنان وضعیت کرونا در قم شکننده است و از این رو همه باید مراقبت کنند که استان وارد پیک های بعدی این بیماری نشود.

از سوی دیگر همان طور که رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفته، متاسفانه هنوز برای برخی مسئولان، مقابله با کرونا در اولویت نخست قرار ندارد و طبعاً این مساله می تواند در آینده و به خصوص با سردتر شدن هوا، برای قم و اهالی این شهر مقدس، بسیار نگران کننده باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار