فرماندار قم هدف اصلی طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی (ره) را مبارزه خانه به خانه با کرونا و تغییر وضعیت قم از وضعیت فعلی قرمز به وضعیت های خفیف تر اعلام کرد.
کد خبر: ۹۱۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳ 25 November 2020

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به این که نشست‌های هماهنگی طرح مدیریت جامع تجمع‌ها و ترددها قبل از آغاز این طرح برگزار شده است اظهار کرد: ما همچنان و حداکثر به صورت یک روز در میان، جلسات هماهنگی خود را در قرارگاه مبارزه با کرونا و با حضور مسؤولان مربوطه بویژه معاون دانشگاه علوم پزشکی و فرمانده ناحیه ویژه سپاه قم به عنوان افرادی که به عضویت این قرارگاه منصوب شده اند ادامه می‌دهیم.

فرمانده قرارگاه اجرای طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید19 افزود: یکی از برنامه‌های اصلی مبارزه با کرونا، استفاده از ظرفیت بسیج مردمی است که در طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی (ره) متجلی شده و به دنبال ایجاد هم افزایی بین مراکز بهداشت و حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج است.

فرماندار قم ادامه داد: در این راستا، نشست‌های توجیه نیروهای بسیجی از سوی مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی استان و مسؤولان مرکز بهداشت انجام شده و شهر قم نیز برای پایش سلامتی به 5 منطقه تقسیم شده است.

وی تشکیل برخی کمیته‌ها برای پشتیبانی از مراکز بهداشت استان را اقدام دیگری در این زمینه دانست و اضافه کرد: تلاش دیگر در این راستا، استفاده از ظرفیت خیرین و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای تأمین و توزیع ماسک، گان، مواد ضد عفونی کننده و همچنین اقلام غذایی در بین محله‌های کمتربرخوردار، خانواده‌های بی بضاعت و همچنین اقشار آسیب پذیر استان است.

حیدری خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین اهداف طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی (ره) شناسایی بیماران در محله‌ها و قرنطینه کردن آنان در خانه‌های خود و البته توزیع داروهای تجویزی از سوی مراکز ذیربط در بین این بیماران است.

وی افزود: طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی (ره) در حال حاضر در محله‌های مختلف قم فعال است و در ادامه به صورت خانه به خانه دنبال خواهد شد.

فرماندار قم با تشکر از فعالیت 90 پایگاه بهداشت استان و همچنین 300 پایگاه بسیج در این طرح بیان کرد: اتکای اصلی این طرح بر همیاری و همکاری مردم استوار است و امیدواریم با رعایت اصول و شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم و تداوم این طرح محله محور بتوانیم وضعیت قم را از شرایط قرمز فعلی به وضعیت نارنجی و یا زرد و حتی وضعیت سفید برسانیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار