استاندار قم با تاکید بر اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: در طول اعلام محدودیت های جدید کرونایی برگزاری هرگونه همایش و تجمعی در قم مطلقا ممنوع است.
کد خبر: ۹۱۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶ 25 November 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران قم درسالن کرامت استانداری، افزود: شرایط دوهفته‌ای محدودیت‌های جدید کرونایی متفاوت از روزهای دیگر است و باید تمام مصوبات ابلاغی بصورت کامل اجرا شود.

وی  عنوان کرد: در اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی تقسیم‌کار روشنی و مشخصی در بین معاونت‌های مختلف استانداری صورت گرفته است.

استاندار قم یادآور شد: از بومی‌سازی محدودیت‌های جدید در استان برای مدیریت بهتر بیماری حمایت می‌شود.

وی با اشاره به طرح محدودیت‌های رفت‌وآمد پلاک‌های غیربومی، عنوان کرد: با توجه به وجود حوزه‌های علمیه و برخی مراکز علمی دیگر باید ملاحظاتی در عرصه عمل برای برخی پلاک‌های غیربومی دیده شود.

سرمست گفت:طرح محله محور شهید سلیمانی یک طرح بلندمدت است و اختصاصی به دو هفته پیش رو ندارد و باید حمایت‌های لازم از مراکز بهداشت و پایگاه‌های بسیج در این طرح انجام بگیرد.

محدودیت‌های جدید متناسب با روند بیماری است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم نیز در این جلسه، بیان کرد: طرح‌ها و محدودیت‌های جدید کرونایی متناسب با روند بیماری ادامه خواهد داشت.

بیژن سلیمانپور گفت: در سه روز گذشته ۸۰۰ مجوز تردد در بخش‌های مختلف صادرشده که ۵۰ درصد از آن مختص بخش صنعت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ممنوعیت تردد شبانه و تردد بین‌شهری به‌صورت مطلوبی در قم آغاز و ادامه دارد.

به گفته سلیمانپور اظهار داشت: در حوزه تردد و حوزه آموزش وضعیت نزدیک به ۱۰۰ درصدی در اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی را شاهد هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم گفت: در سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) شش شهید گمنام بصورت مجازی و بدون حضور مردم تدفین خواهند شد.

«ویروس «کرونا» موجب بیماری عفونی کووید-۱۹ می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌ عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۹۸ به ‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هر گونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.                   

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هر گونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن(ع) در شهرک امام حسن(ع)، امام خمینی (ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد و بعثت در نیروگاه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار