رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در سال جهش تولید با برنامه‌ریزی انجام‌شده،‌ ۱۴۰ هزار عدد تشک فنری در واحدهای صنعتی استان تولید می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳ 23 November 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی بیان کرد: ظرفیت تولید استان در این بخش بسیار قابل‌توجه است و قم می‌تواند در تولید انواع تشک‌های فنری و عرضه آن به بازارهای داخلی و بین‌المللی پیشگام باشد.

وی افزود: در همین رابطه تنها در شش‌ماهه نخست سال‌جاری بیش از ۱۰۲ هزار عدد تشک فنری در واحدهای صنعتی استان تولید شد که تحقق ۷۳ درصدی برنامه‌ریزی انجام‌شده برای تولید این محصول را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: قم در تولید انواع محصولات چوبی مرتبط با سرویس خواب نیز ظرفیت‌های بسیاری دارد که با تقویت توان تولیدی استان در بخش تشک‌های فنری می‌توان سطح اشتغال و درآمدزایی این حوزه صنعتی را بسیار بالا برد.

سیجانی گفت: برای تقویت بخش تولید در قم، هرکدام از حوزه‌های صنعتی استان به‌صورت خوشه‌بندی موردتوجه قرار می‌گیرد و برای تکمیل زنجیره تولید در آن حوزه برنامه‌ریزی می‌شود.

وی بیان کرد: ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی در استان نیز در همین راستا صورت می‌پذیرد تا صنعت قم با توجه به ظرفیت‌های خاص هر بخش مسیر توسعه خود را طی کند.

تاکنون حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی استان قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است ‌که هرکدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری،‌ تولید و اشتغال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار