مدیر حوزه‌های علمیه در پیامی به مناسبت هفته بسیج اعلام کرد: راه روشن بسیج یک بار درجوانان عصر انقلاب اسلامی و آنگاه در دفاع مقدس و سپس در صحنه‌های گوناگون و از آن جمله در حوادث و بلایا و در بلای جهان‌گیر کرونا جلوه گر شد و اکنون این مکتب نورانی، مرزهای ایران را درنوردیده ، در محور مقاومت تجلی کرده است.
کد خبر: ۹۱۸۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸ 22 November 2020

به گزارش تابناک قم، در پیام آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه به مناسبت هفته بسیج آمده است: هفته بسیج بر همه بسیجیان و رهروان راه بسیج اساتید، طلاب و دانشجویان بسیجی مبارک و فرخنده و یاد شهیدان سرافراز و امام شهیدان(ره) گرامی باد. هفته بسیج فرصتی است تا به مکتب و مدرسه بسیج بیاندیشیم و آن را واکاویم و از آن برای امروز و فردایمان درس آموزیم. تجربه شیرین بسیج گرچه در تاریخ اسلام عزیز ریشه دارد و در بدر و عاشورا جلوه گر بوده است اما در عصر انقلاب اسلامی در جامه‌ای نو ظهور یافت و در ایران و جهان معجزه گری‌ها کرد.

در این پیام تاکید شده است: نظریه کلان بسیج بمثابه پدید آورنده و برآمده از درخت تنومند انقلاب اسلامی از عناصر مهم و اساسی و تحولی برخوردار است و برخی از آن‌ها بدین ترتیب است:

یکم: ایمان به خداوند متعال و مبادی غیبی و مبانی و ارزش‌های اسلامی و اخلاقی.

دوم: رویکرد جامع، عقلانی، اجتهادی، تمدنی و جهانی به اسلام و اندیشه الهی و علوم و معارف اسلامی و نظامات دینی و فقهی دربرابر تفسیر‌های لیبرالیستی و سکولاریستی و متحجرانه از اسلام.

سوم: اذعان به ولایت و امامت و رهبری و فرماندهی الهی و ظرفیت‌های عظیم مردمی و اعتماد بر مردم و جوانان.

چهارم: باور به راهبرد و راهکار و اقدام جهادی و انقلابی در همه قلمروهای علمی، فرهنگی، اقتصادی، فناوری، اجتماعی، سیاسی و مدیریتی و اعتماد به توانمندی درونی ملت و امت برای پیشرفت به سوی استقلال و آزادی و عدالت و شکوفایی و تمدن نوین اسلامی.

پنجم: درک عمیق ازمناسبات قدرت در جهان و باور به مبارزه تاریخی با مستکبران و امکان تغییر معادلات قدرت به سود گفتمان اسلام و انقلاب و محور مقاومت و نهراسیدن از موانع بزرگ و شجاعت در اقدام.

ششم: اعتقاد به مقاومت بمثابه راهبرد بنیادین در علم، فرهنگ اقتصاد، سیاست و روابط بین الملل و تلاش برای شکستن بن بست‌ها و گشودن افق‌های نو و حرکت بر مداری فراتر از فرآیندهای متعارف.

هفتم: پایبندی به اخلاق در همه مناسبات بویژه تجسم بخشی به فضیلت‌های ایثار، فداکاری، جانفشانی، پیشگامی در عرصه امداد و احسان، تعهد فزاینده، کمترین توقع شخصی ، شفقت بر نیازمندان، یورش بر ظالمان و ستم پیشگان،حضور شجاعانه در عرصه‌های مورد نیاز.

در این پیام خاطرنشان شده است: راه روشن بسیج یک بار در جوانان عصر انقلاب اسلامی و آنگاه در دفاع مقدس و سپس در صحنه‌های گوناگون واز آن جمله در حوادث و بلایا و در بلای جهان گیر کرونا جلوه گر شد و اکنون این مکتب نورانی مرزهای ایران را درنوردیده ، در محور مقاومت تجلی کرده است.

در این پیام آمده است:  بی گمان امروز بیش از هر زمانی به فرهنگ بسیجی نیازمندیم و البته بسیج در حوزه‌های علمیه و مراکز علمی افق‌های برتری دارد و مهمترین وظیفه آن تولید گفتمان‌های نوین و هوشمند و عمیق بسیجی و ترویج روح جهاد و مقاومت و شهادت درپیکره حوزه و دانشگاه و مواجهه و مبارزه علمی و عملی و عمیق با اندیشه‌های واگرا و انحراف از گفتمان امامین انقلاب.

در پایان این بیانیه آمده است: در هفته بسیج گرامی می داریم مقام والای شهیدان و امام شهیدان(ره) را و فداکاری همه ایثارگران و جانبازان و آزادگان و مجاهدان راه خدا را ارج می نهیم و خدمت‌های همه بسیجیان عزیز را سپاس می‌گزاریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار