سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: با وجود ۲۴ باب کتابخانه عمومی در قم، امیدواریم در مناطق با تراکم جمعیت بالا مثل پردیسان، فضای کتابخانه ها افزایش یابد.
کد خبر: ۹۱۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹ 22 November 2020

به گزارش تابناک قم، سجاد عمرانی با بیان اینکه استان قم به جهت تک شهرستان بودن در ساختار اداری و دولتی دچار کاستی‌هایی است ولی با این وجود ۲۴ باب کتابخانه عمومی در استان برای علاقمندان مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی و همزمان با سالروز ورود پر خیر و برکت حضرت فاطمه معصومه (س) به قم "کتابخانه عمومی شهدای نوبهار" با دو هزار و سیصد و نود متر زیر بنا به فضای کتابخانه های عمومی استان اضافه شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با اشاره به دغدغه‌ای که بین علاقمندان به کتاب وجود دارد، افزود: کثرت کتابخانه های تخصصی در استان دلیل بر این نیست که استان قم نیازی به کتابخانه های جدید عمومی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه کتابخانه های تخصصی بسیار مفید و سودمند هستند و مخاطبان خاص خود را دارا هستند، ادامه داد: در استان قم ما با جامعه عام از کودک خردسال گرفته تا افراد مسن و باسواد روبرو هستیم اما با این وجود ۱۴ کتابخانه در داخل شهر و ۱۰ باب در بخش‌ها و روستاهای استان وجود دارد که این تعداد در شأن مردم فهیم قم نیست.

عمرانی با اعلام اینکه امیدواریم در پایان سال ۱۳۹۹ کتابخانه مرکزی قم در خیابان امام خمینی (ره) را از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و با کمک مسئولان مربوطه افتتاح کنیم، افزود: بخشی از نیازهای مخاطبان استان با افتتاح این کتابخانه برطرف می‌شود اما هنوز نیاز به احداث کتابخانه در مناطقی با تراکم بالایی از جمعیت را داریم که امیدواریم با کمک دستگاه‌های مختلف، کمک خیرین و… فضای کتاب و کتابخوانی در استان را افزایش دهیم.

وی با ابراز تأسف از نداشتن کتابخانه عمومی در منطقه پردیسان که دارای بافت جمعیتی بالا است، افزود: برای همکاری با تمام دستگاه‌ها که در زمینه‌های مختلف برای واگذاری زمین، ساخت زمین، احداث کتابخانه های ثابت و سیار به ما کمک کنند آمادگی همکاری لازم در راستای افزایش سرانه مطالعه در استان را داریم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار