شهردار قم بابیان اینکه در ۵ سال گذشته ۱۰۳ پارک شهری در قم افتتاح شد، گفت: ۷ بوستان بانوان در سطح شهر احداث‌شده که در سال ۹۴ دو بوستان بود.
کد خبر: ۹۱۸۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹ 22 November 2020

به گزارش تابناک قم، سید‌مرتضی سقائیان‌نژاد در آئین افتتاح و رونمایی و آغاز عملیات پروژه‌های شهرداری قم اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که توفیق داد امروز چهارمین مرحله از پروژه‌های شهرداری را افتتاح می‌کنیم.

وی افزود: این پروژه‌ها به ارزش 10 هزار میلیارد ریال در حوزه‌های خدماتی، عمرانی و فضای سبز و سرمایه‌گذاری با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی افتتاح و آغاز عملیات اجرایی می‌شود.

شهردار قم بابیان اینکه اجرای این پروژه‌ها در قالب برنامه‌های 1400 قم است، بیان کرد: ازجمله پروژه‌های زیست‌محیطی که در برنامه قم 1400 پیش‌بینی شد پارک کوهستانی شهر قم است که شامل 9 بوستان است.

در 5 سال گذشته 103 پارک شهری در قم افتتاح شد

سقائیان نژاد بابیان اینکه در 5 سال گذشته 103 پارک شهری در قم افتتاح شد، تصریح کرد: مدیریت شهری توانست در 5 سال گذشته 103 پارک شهری در قم افتتاح و تعداد این پارک‌ها را به 308 عدد برساند، سرانه فضای سبز قم در شهریورماه سال 94 ، 13.8 مترمربع به ازای هر شهروند بود که در پایان شهریور 99 مساحت کل فضای سبز قم 900 هکتار افزایش یافت و به رقم سرانه 20.3 به ازای هر شهروند رسید.

وی  بابیان اینکه 7 بوستان بانوان در سطح شهر احداث‌شده که در سال 94 دو عدد بود، گفت: یکی از بوستان‌های این پارک بزرگ کوهستانی باغ پرندگانی است که افتتاح می‌شود، مساحت این پارک 110 هزار مترمربع است و بیش از هزار گونه پرنده را جای در خود جای‌داده است و هزینه آن بیش از 300 هزار میلیارد ریال است.

بوستان شهید زین‌الدین در 30  هزار مترمربع و در پنج طبقه احداث‌شده است

شهردار قم عنوان کرد: افتتاح این پارک بستری برای گذران اوقاف فراقت زائران و مردم کشورمان است، پروژه دیگری که افتتاح می‌شود بوستان شهید زین‌الدین است 30 هزار مترمربع و در پنج طبقه احداث‌شده که در کنار هم بوستان یادمان شهدا قرار دارد که اخیراً 6090 درخت بانام شهدای قم  در آن غرس شد.

سقائیان نژاد تصریح کرد: پروژه‌های دیگر که افتتاح می‌شود 100 هزار مترمربع فضای شهری در قالب 4 بوستان است، آغاز عملیات و اجرای دو پروژه سرمایه‌گذاری در قالب مجتمع تجاری و مسکونی با 9 هزار میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر هم‌سطح نماز افزود: بعد از احداث اتوبان 9 کیلومتری آیت‌الله بروجردی که پردیسان را از بن‌بست خارج کرد، ساماندهی و ایمن‌سازی این معبر لازم بود که به همین منظور احداث تقاطع سه سطحه نماز در دستور کار قرار گرفت.

شهردار قم گفت: رونمایی از سند تمبر و یادمان سرانه 20 مترمربع فضای سبز به ازای هر شهروند است، وجود مرقد مقدس حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و بیوت مراجع نشان‌دهنده جایگاه عظیم شهر مقدس قم است.

سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: همه فعالیت‌ها در قم با همکاری و همدلی شورای اسلامی شهر، شهرداری، سازمان‌های خدماتی و با خودباوری و کار جهادی و توکل به خدا انجام می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار