مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: با احداث و مقاوم‌سازی بیش از ۱۸۰ فضای آموزشی تا به امروز، با تراکم بالای دانش آموزان، همچنان با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.
کد خبر: ۹۱۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷ 21 November 2020

به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام با اشاره به ورود وزارت آموزش‌وپرورش در بحث هزینه برنامه شاد اظهار داشت: کلیه خدمات سامانه شاد از طریق رایزنی‌هایی که با وزارت ارتباطات انجام‌شده، رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد نکته قابل‌توجه اینکه صرفاً استفاده از فضای شاد رایگان است والدین عزیز عنایت داشته باشند که اگر احیاناً هزینه‌ای منظور شده، احتمال استفاده از پیام‌رسان داخلی نیز وجود دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم استفاده از برنامه شاد را فرصتی مغتنم در امر آموزش شمرد و تصریح کرد: آموزش مجازی در این فضا، کار بسیار بزرگ و سنگینی است البته در ابتدای بروز بحران، از پیام‌رسان‌های داخلی دعوت به عمل آمد که نتوانستند این حجم کاربر را تحت پوشش قرار داده و در اجرا با مشکلاتی مواجه شدیم.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در سطح استان عنوان کرد: در سال 92 درزمینهٔ کمبود فضای آموزشی با توجه به آمار بالای دانش آموزان، رتبه 32 و آخرین استان در سطح کشوری را داشتیم که با احداث و مقاوم‌سازی بیش از 180 فضای آموزشی تا به امروز، هنوز رتبه 26 را در سطح کشور داریم.

تأکید بر آزمون‌های غیرحضوری مدارس

به گفته شیخ‌الاسلام آمار دانش‌آموزی ما از202 هزار دانش‌آموز در سال 92 به 273 هزار نفر در سال 99 رسیده که با این اوصاف زیر میانگین کشوری هستیم لذا تراکم دانش‌آموزی در استان بسیار بالا بوده و در ساخت مدارس نیز به خاطر نوسانات بازاری با مشکلاتی مواجه هستیم که خیرین، گاهاً توان چنین پرداخت‌هایی را ندارند.

وی با تأکید بر برگزاری آزمون‌های غیرحضوری یادآور شد: در راستای دغدغه اولیا و معلمان عزیز درزمینهٔ بحث کیفیت آموزشی، از ابتدای سال تا به امروز، دغدغه ارزشیابی دقیقی نسبت به عملکرد آموزش‌وپرورش در ارائه مباحث آموزشی و تلاش دانش آموزان وجود داشت که به نتیجه رسیدیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با اشاره به توصیفی نبودن آزمون‌های دوره متوسطه افزود: برنامه امتحانی دوره متوسطه اول و دوم در سطح مدارس ارائه‌شده که آزمون‌ها از 24 آبان تا 13 آذرماه ادامه دارد البته مبنا بر حضور دانش آموزان با تراکم پایین و رعایت پروتکل‌ها را داشتیم که متأسفانه شرایط این اجازه را در اختیار قرار نداد.

نظارت دقیق بر آموزش‌های غیرحضوری

وی برگزاری آزمون‌ها را برآوردی کلی نسبت به وضعیت آموزشی دانش آموزان دانست و گفت: مدیران مدارس بعد از انجام آزمون‌ها که به‌صورت مجازی انجام می‌شود تمهیدات لازم را نسبت به نحوه ارائه مباحث آموزشی و بررسی کیفیت آن‌ها به نحوی شایسته، اهتمام خواهند داشت.

شیخ‌الاسلام در بحث نظارت دقیق بر آموزش غیرحضوری خاطرنشان کرد: ویژه روسای نواحی و مناطق ما شرایطی در برنامه ایجادشده که مستقیم وارد کلاس می‌شوند و با عنوان یک همکار از لحظه شروع تدریس معلم، چگونگی تدریس و بازخوردها نیز موردبررسی قرار می‌گیرد البته امکان نظارت از طریق وزارت خانه هم پیگیری و رصد می‌شود.

وی با اشاره به تفاوت روش‌های تدریس همکاران فرهنگی افزود: والدین و دانش آموزان ما در صورت مشاهده و بروز هر نوع مشکلی درزمینهٔ قصور در بحث آموزش می‌توانند نظرات خود را در مرحله اول با مدیریت آموزشگاه و اگر حل نشد به ادارات نواحی چهارگانه و مناطق سه‌گانه مطرح کنند.

این مسئول آموزشی درزمینهٔ کمبود موردی کتب درسی گفت: تعداد بسیار اندکی از کتاب‌ها در رشته‌های کار و دانش به دست ما نرسیده و در هر رشته به‌صورت موردی بوده که به جدیت، درصدد رفع آن پیگیر هستیم و بااین‌حال در بحث توزیع کتب درسی در سطح کشوری کمترین مشکلات را داشتیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار