گزارش دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نشان می دهد در سال 1399 و تاکنون، 214 میلیارد تومان از سوی بانک های قم به عنوان تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۱۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷ 21 November 2020

به گزارش تابناک قم، پیش بینی ارائه تسهیلات بانکی به طرح های رونق تولید در سال 1399 و در استان قم، معادل یک هزار و 100 میلیارد تومان است که تاکنون بانک های صنعت و معدن، ملی ایران، سپه، صادرات و کشاورزی از جمله بانک هایی هستند که بیشترین سهم را در این زمینه بر عهده داشته اند.

در عین حال قرار است 73 درصد این تسهیلات در بخش صنعت، 20 درصد در بخش گردشگری و 7 درصد باقیمانده نیز در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

و اما گزارش دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بیانگر آن است که از ابتدای سال مالی ارائه این تسهیلات، یعنی از ابتدای مرداد ماه 1399 تا بیست و ششم آبان ماه، طرح های 66 واحد صنعتی استان برای رونق تولید به ارزش مجموع 497 میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شده که از این موارد، 37 واحد و با ارزش 184 میلیارد تومان موفق به دریافت تسهیلات خود شده اند.

ادامه این گزارش حاکیست در بخش کشاورزی نیز 339 طرح رونق تولید به ارزش 103 میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل استان معرفی شده که تنها 66 مورد و معادل 29 میلیارد تومان موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

گزارش دریافت تسهیلات رونق تولید در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز نشان می دهد که از 6 طرح معرفی شده به بانک ها با ارزش 3.6 میلیارد تومان، دو مورد و معادل 1.2 میلیارد تومان تسهیلات گرفته اند.

البته این گزارش بیانگر آن است که برخی بانک های استان علاوه بر ارائه تسهیلات رونق تولید، پرداخت هایی هم به شکل مستقیم به برخی طرح و ها و پروژه های صنعتی، کشاورزی و گردشگری داشته اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار