معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اهمیت نگهداری و بهره‌برداری از امکانات جمع‌آوری و دفع آبهای سطحی در سطح شهر از تدوین سند و شناسنامه‌دار شدن این امکانات خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 21 November 2020

به گزارش تابناک قم، سید امیر سامع با اشاره به اهمیت موضوع جمع‌آوری و دفع آبهای سطحی، اظهار داشت: علاوه بر اقداماتی که در حوزه توسعه باید انجام می‌شد که بخشی از آن به ثمر نشسته و بخشی در حال انجام است، بخش نگهداری و بهره‌برداری هم بسیار مهم است و شاید اهمیتش از  توسعه کمتر نباشد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: حتی اگر ما از نظر امکانات هدایت آبهای سطحی نیاز شهر را رفع کنیم اما در زمان استفاده به درستی از آن بهره‌برداری نشود عملا اقدامات حوزه توسعه نیز بی فایده است مانند اینکه ما نهر داشته باشیم اما گرفتگی آن برطرف نشده باشد که در این صورت عملا بدون استفاده خواهد بود.

سامع با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه بهره‌برداری و نگهداری امکانات ایجاد شده در هدایت و دفع آبهای سطحی، خاطرنشان کرد: سندی در این رابطه در حوزه خدمات شهری تهیه شده و همه امکانات جمع‌آوری آبهای سطحی شناسنامه دار شدند برای مثال مشخص شده است که خط لوله‌ها از چه جایی شروع می‌شود و به چه جایی ختم می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در این سند مشخص شده است که برای همه این امکانات در ماه‌های مختلف چه اقداماتی باید انجام شود، تصریح کرد: در فصل‌های تابستان تا پاییز عمده بحث‌های مراقبت‌ها انجام می‌شود و در مورد همه اقدامات نیز مسئول مربوطه مشخص شده است که در زمان وقوع بارندگی و قبل از آن باید اقدامات لازم برای بهره‌برداری از آنها را انجام دهند.

معاوت خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: بعضی از سپتیک‌ها اجرا شده بودند اما پمپ نداشتند مثل زیرگذر کریمه یا تونل غدیر یا بعضی زیرگذرهای دیگر که پمپ‌هایشان فرسوده شده بود یا برق نداشتند و یا اینکه ظرفیت برقشان پایین بود؛ همه اینها کارهایی است که در حوزه بهره‌برداری مورد توجه قرار گرفت و نواقص آن برطرف شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار