رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای قم گفت: دهها کلاه ایمنی با اجرای طرح ارتقای ایمنی به راکبان موتورسیکلت ها در محور های فرعی- روستایی استان اهدا شد.
کد خبر: ۹۱۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱ 19 November 2020

به گزارش تابناک قم، محمد علی محمدپور روز چهارشنبه در گفت وگویی افزود: به مناسبت هفته ایمنی حمل و نقل جاده ای از ۲۴ تا ۳۰ آبان اجرایی طرح های برای ارتقای فرهنگ ترافیکی و رعایت مسائل ایمنی به ویژه راکبان موتورسیکلت را در راه های استان اجرا شد.

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقا سطح ایمنی ، توسعه و اشاعه فرهنگ استفاده صحیح از این وسیله نقلیه درسطح راههای برونشهری دانست و ادامه داد: در قالب این طرح، دهها دستگاه کلاه ایمنی در بین راکبین موتورسیکلت محورهای روستایی بخش مرکزی استان قم اهدا شد .

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای قم بیان کرد: پس از استقرار تیم اجرایی در یکی از محورهای روستایی، به آن دسته از راکبان موتور سیکلتی که فاقد کلاه ایمنی بودند  کلاه ایمنی جهت استفاده اهدا گردید.

وی اضافه کرد: استان قم به دلیل نوع اقلیم جغرافیایی، دارا بودن مزارع وسیع و همچنین مراکز پرورش دام ، درزمره استان هایی است که استفاده ازموتورسیکلت در آن عمومیت بیشتری دارد.

محمدپور اظهار داشت: تاپایان سال جاری، طرح ارتقا ایمنی راکبان موتورسیکلت و وانت بارها در ۱۰ روستای هدف ، درسطح استان اجرا می شود.

وی هزینه اجرایی این طرح را بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرد و گفت: این مبلغ از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تامین و به استان ابلاغ شده است .

بر اساس آمار بیش از ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در قم تردد می می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار