سخنگوی شورای شهر قم گفت: دستگاه‌های خدماتی نباید از زیر بار زیرساخت‌های پروژه‌های مسکونی شانه خالی کنند.
کد خبر: ۹۱۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ 19 November 2020

به گزارش تابناک قم، محمود مسگری در مورد گله‌مندی برخی از مردم از عدم انجام زیرساخت‌های شهری در منطقه پردیسان اظهار داشت: ما نماینده مردم هستیم و دغدغه مردم را به ‌حق می‌دانیم، در برخی موارد زمین در این پروژه چند دست خریداری ‌شده و مشکلاتی وجود داشته اما این‌ها دلیل نمی‌شود که به موضوع شهروندان رسیدگی نشود.

سخنگوی شورای شهر قم افزود: مدتی قبل در جهت پیگیری این مشکلات در خدمت نمایندگان شهروندان در شهرداری بودیم و اعلام کردند زمین را از مسکن و شهرسازی خریدند.

وی تصریح کرد: دولت موظف است برای طرح‌های داخل شهر زمین در اختیار شهرداری قرار دهد هر چند شهرداری یک مجموعه هزینه و درآمد است و باید از عوارض هزینه کنند و سخت است که برای تأمین زیرساخت‌ها هزینه کند.

مسگری عنوان کرد: اعطای پروانه و اخذ مجوز به این زمین‌ها اگر برای شهرداری برای مثال 20 میلیارد تومان هزینه داشته باشد ایجاد زیرساخت‌ها در حدود 80 میلیارد تومان هزینه دربردارد.

وی خاطرنشان کرد: شهردار وقت برای ایجاد زیرساخت‌ها قراردادی داشته است در حالی ‌که اجرای کارهای خدماتی وظیفه دستگاه‌های خدماتی است و این دستگاه‌های خدماتی نباید از زیر بار زیرساخت‌های پروژه‌های مسکونی شانه خالی کنند.

سخنگوی شورای شهر قم بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌ها در برخی از مناطق پردیسان توسط این دستگاه‌های خدماتی انجام ‌شده است آن‌ها در ازای هزینه به ارائه خدمات در خصوص آب و برق و گاز می‌پردازند.

وی گفت: در جهت رفع مشکل شهروندان در منطقه پردیسان جلسه‌ای برگزار شد و به دولت پیشنهاد دادیم یک آیتم‌هایی را برای محله ببینند تا خدماتی داده شود و در توسعه زیرساخت‌ها مشارکت کنند.

مسگری افزود: در منطقه هشتم بالاترین سرانه فضای سبز وجود دارد و در حدود 25 مترمربع برای هر شهروندی سرانه فضای سبز داریم یک سری از زمین‌های موجود را می‌توان تغییر کاربری داد و با ایجاد درآمد مشکل زیرساخت را برطرف کرد.

وی اظهار داشت: قرار است در کمیسیون ماده 5 پیگیری ‌شود تا بتوانیم میزان تراکم را بگیریم در این‌ باره مسئولان استانی باید شهرداری را یاری کنند.

سخنگوی شورای شهر قم افزود: انجام تملکات شهرداری در جهت رفاه و آرامش مردم در توسعه شهر است و در این ‌باره تملکاتی در ایجاد تقاطع‌ها و پل‌ها داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: در شورای شهر در تلاش هستیم در بودجه سال آینده رقمی دیده شود ولی این دلیلی نشود که دستگاه‌های خدمات‌رسان که باید به محله‌های دیگر طبق وظایفشان عمل کنند نسبت به آن بی‌توجه باشند.

مسگری بیان کرد: قطعاتی که در محله‌های شهر پردیسان بوده باید زیرساخت‌های آن آماده می‌شد به هر دلیلی نشده است نیاز به بررسی دارد، در این‌ ارتباط مسکن و شهرسازی باید پروژه‌ها و شهرک‌های مسکونی را کامل تحویل دهد و در مرحله بعد نگهداری با شهرداری است.

وی تصریح کرد: پروژه‌های بزرگی در بلوارکشی و خیابان‌کشی داریم که جزیی از وظایف سازمان مسکن و شهرسازی بوده است، در این ‌باره جلسه‌ای با محوریت استاندار باید برگزار شود و موضوع را پیگیری کنیم، با توجه به بروز مشکلات بیش از 8 سال برای شهروندان در اجرای این پروژه در پردیسان ما ملزم به پیگیری هستیم.

سخنگوی شورای شهر قم گفت: من یک نفر از سیزده اعضای شورای شهر هستم و به ‌نوبه خودم موضوع را پیگیری می‌کنیم، این شهروندان از قشر زحمت‌کش هستند و گاهی از یادگاران دفاع مقدس بوده‌اند، امیدواریم با بررسی‌های لازم تا پایان سال بتوانیم از طریق شهرداری این مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: شهردار قم یک نفر را به‌طور ویژه برای رفع مشکلات این پروژه در پردیسان قرار داده است و امیدواریم با تعامل با سازمان خدماتی بتوانیم آن را برطرف کنیم، برخی از این سازمان‌ها دارای بدهی به شهرداری هستند و می‌توان به‌ جای هزینه‌ اقدام به تهاتر کرد و اگر نشد در بودجه سال آینده پردیسان دیده شود، به‌ هر حال دستگاه‌های خصوصی موظف به اجرای زیرساخت‌ها هستند و وظیفه ذاتی دارند و اگر انجام نشود سابقه خوبی برای آن‌ها نیست.

مسگری عنوان کرد: از سازمان مسکن و شهرسازی و عمران استانداری و مجموعه شهرداری دعوت به عمل می‌آید جلساتی را برای پیگیری این شهروندان در اجرای پروژه مسکونی در پردیسان برگزار کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار