مدیر پروژه هزار هکتاری قم گفت: علاوه بر هزینه کرد سرمایه‌گذار، شهرداری 30 میلیارد تومان بابت احداث ابنیه، فضای سبز، آلاچیق‌ها و... در باغ پرندگان هزینه کرده است.
کد خبر: ۹۱۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲ 19 November 2020

به گزارش تابناک قم، سید مهدی هاشمی در حاشیه بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه از پروژه تفریحی، فرهنگی و آموزشی باغ پرندگان با اشاره به آغاز احداث مجموعه باغ پرندگان از سال 96 اظهار کرد: پروژه باغ پرندگان بنا به دستور و تأکید شهردار قم آغاز شده که این مجموعه دارای مساحت 12 هکتار با کوه‌های اطراف است.

وی خاطرنشان کرد: فضای سبز این مجموعه 6 هکتار است و در این بخش قفس‌های 20، 80  و 100 متر مربعی برای پرندگان مناطق گرمسیری، جغد و پرندگان شکاری تعبیه شده است.

مدیر پروژه هزار هکتاری قم عنوان کرد: آبشار این باغ به طول 540 متر از ابتدای ورودی تا انتهای دره است که پرندگان و مرغابی‌ها در آن هستند.

وی با بیان اینکه 100 گونه پرنده در باغ پرندگان وجود دارد، گفت: 80 درصد پرندگان در محوطه رها بوده و باقیمانده آنها در قفس‌ها و سوله هستند که شامل پرنده‌های مناطق گرمسیری، مناطق نیمه گرمسیری، بومی قم، بومی ایران، پرندگان غیر بومی و آفریقای شرقی هستند.

هاشمی با اشاره به احداث سوله دو منظوره در این باغ گفت: این سوله دارای مساحت 2 هزار و 800 متر مربع به دهانه 36 متر و ارتفاع 8 متر است که زیستگاه گیاهان گرمسیری، گل‌های آپارتمانی و پرندگان حاره‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: قرارداد 4 ساله این مکان با سرمایه‌گذار در زمینه بهره‌برداری، تأمین پرنده و نگهداری از این مجموعه منعقد شده است.

مدیر پروژه هزار هکتاری قم عنوان کرد: علاوه بر هزینه سرمایه‌گذار، شهرداری 30 میلیارد تومان بابت احداث ابنیه، فضای سبز، آلاچیق‌ها و... هزینه کرده است.

وی با اشاره به زمان استفاده شهروندان از باغ پرندگان گفت: منتظر تصمیم ستاد ملی کرونا و استانداری هستیم و اگر مجوز دهند پس از افتتاحیه یعنی از روز یکشنبه این مکان به روی مردم باز است و می‌توانند استفاده کنند.

هاشمی یادآور شد: پروژه هزار هکتاری شامل باغ موزه دفاع مقدس، باغ پرندگان، بوستان‌های خضر، زائر، شهدای گمنام و کوثر است که از سال 96 آغاز شده است.

وی از پیشرفت 55 درصدی بوستان خضر خبر داد و افزود: این بوستان 34 هکتار است و درختکاری و جدول‌گذاری شده و در نظر داریم تا پایان سال این بوستان را افتتاح کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار