معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از افزایش دو درصدی استفاده از ماسک در بین مردم قم در هفته اخیر و رسیدن این عدد به 76 درصد خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱ 19 November 2020

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی با اشاره به رتبه بیستم قم در بین استان های کشور در زمینه بستری و مرگ و میر کرونایی بیان کرد: در حال حاضر استان های یزد، همدان، مرکزی، لرستان و کرمانشاه به عنوان پنج استان نخست این جدول شناخته می شوند.

وی اظهار کرد: البته با این که قم در بین همه استان های کشور در رتبه بیستم است، اما همچنان بر مبنای شاخص های بستری و فوتی کرونایی در نسبت جمعیت استان، در وضعیت قرمز قرار دارد.

محبّی افزود: از 580 بیمار اورژانسی قم در هفته اخیر، 389 نفر بستری شده اند که کاهشی نسبی را نسبت به هفته قبل از آن نشان می دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تعداد نمونه های گرفته شده در هفته اخیر را در استان یک هزار و 997 مورد عنوان کرد که 64 درصد این نمونه ها در مراکز سرپایی 6 گانه بهداشت انجام شده است.

وی اضافه کرد: با اینکه هُشدار اپیدمی کرونا در قم از عدد 4.8 به عدد 4.5 رسیده است، اما باز هم یادآوری این نکته ضروری است که قم همچنان در وضعیت قرمز و نیازمند مراقبت و توجه جدی مسؤولان و مردم در رعایت شیوه نامه ها و محدودیت هاست.

محبی در ادامه به گزارش وزارت بهداشت در بازه زمانی پانزدهم مهر ماه تا پانزدهم آبان ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: بیشتر استان های کشور بر اساس این گزارش، هم در زمینه بستری و هم در زمینه مرگ و میر کرونایی روندی افزایشی و حتی با شیب تند دارند که نشان از وضعیت نامناسب  و قرمز در اکثر نقاط کشور دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین عنوان کرد: گزارش نظارت های دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت قم بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی در سطح استان و در هفته اخیر نشان می دهد پایانه های مسافربری برون شهری و نانوایی ها به ترتیب با امتیاز 33 و 52 از 100، کمترین نمره را در ارزیابی رعایت شیوه نامه های بهداشتی کسب کرده اند.

وی افزود: دفاتر پیشخوان، صنایع، جایگاه های سوخت و سی اِن جی، آرامستان ها، مراکز معاینه فنی، پایانه های مسافربری درون شهری، مراکز نگهداری سالمندان، زندان ها، مجتمع های خرید و پاساژها، آرایشگاه ها، بستنی فروشی ها، دفاتر اسناد رسمی، دفاتر ازدواج، داروخانه ها، مطب ها، بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود و همچنین سالن های ورزشی از جمله مواردی هستند که نمرات ارزیابی آنان کمتر از نمره 75 از 100 بوده است.

محبی درباره میزان استفاده عمومی مردم استان از ماسک نیز گفت: بررسی ها بیانگر آن است که استفاده از ماسک در هفته اخیر دو درصد رشد داشته و به 76 درصد رسیده است، به بیان دیگر همچنان و حداقل 24 درصد مردم قم از ماسک استفاده نمی کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن تقدیر از حوزه های مقاومت و پایگاه های بسیج برای کمک به بازدید و نظارت کرونایی بر اصناف و مشاغل گفت: یکی از این نظارت ها درباره محدودیت فعالیت برخی مشاغل از ساعت 18 روز بیستم آبان ماه به بعد بوده که در این مدت، بیش از 16 هزار بازرسی انجام و بیش از 6 هزار مورد غیرفعال سازی از بیستم تا بیست و ششم آبان ماه جاری صورت گرفته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار