فرماندار قم پیشنهاد داد منع تردد افراد بیش از 60 سال به عنوان افراد پُرخطر در برابر بیماری کرونا در این استان در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۹۱۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷ 18 November 2020

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری ظهر امروز و در نشست تعدادی از مدیران استان که با حضور استاندار در سالن کرامت استانداری برگزار شد با اشاره به آمار دانشگاه علوم پزشکی درباره آسیب پذیری خاص افراد سالمند در برابر بیماری کرونا اظهار کرد: بر این اساس می توان پیشنهاد داد إعمال محدودیت بر افراد در قم، جایگزین تمرکز بر محدودیت های سازمانی و إعمال محدودیت بر اصناف و نهادها شود.

وی افزود: البته اگر هم الزام این امر مُیسّر نباشد، می توان این پیشنهاد را به صورت ارشادی و از طریق اطلاع رسانی های ویژه در رسانه ها و فضای مجازی به کار گرفت.

در این باره استاندار قم با بیان این که اینگونه طرح ها قابل بررسی و دقت نظر است گفت: به طور مثال یکی از طرح های مطرح شده برای إعمال محدودیت ها این بود که به جای محدودیت تردد خودروها در ورودی و خروجی شهرها، این محدودیت از درب منازل و به صورت پلاک زوج و فرد إعمال شود تا عملا تردد خودروها به نصف کاهش یابد.

بهرام سرمست اضافه کرد: اما باید گفت در حال حاضر و با توجه به آماده شدن کشور برای اجرای مصوّبه مدیریت جامع و هوشمند تجمع ها و ترددها و بر اساس سه منطقه زرد، نارنجی و قرمز تعریف شده، فعلا نباید به سراغ طرح های متنوع و متعدد استانی رفت و مردم را دُچار سردرگُمی کرد.

وی با بیان این که همیشه اجرای قانون بد بهتر از بی قانونی است بیان داشت: قانون هایی که درباره إعمال محدودیت ها در موضوع کرونا مطرح است، ممکن است خلأهایی هم داشته باشند که البته امکان وجود این خلأها در دیگر قوانین و بخشنامه ها هم هست، اما همیشه باید توجه داشت که مهم ترین امر، جدّیّت در پیگیری و اجرای قوانین تصویب شده است.

استاندار قم اظهار کرد: البته می توان در مقاطع بعدی، این پیشنهادات استانی را نیز مطرح کرد تا بر اساس روال مشخص به تصویب برسد و اجرایی شود.

سرمست در پایان سخنان خود ضمن تشکر و تقدیر ویژه از همدلی های موجود در امر مبارزه با کرونا در قم تصریح کرد: راهنمایی های مراجع معظم تقلید و عُلمای قم نیز در این موضوع، نه تنها در استان، بلکه همواره در تمام کشور مؤثر و مُثمر ثمر بوده است و امید است این توجه ها و عنایت ها ادامه داشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار