رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۵۵ هزار فقره زمین در ۲۲ استان به خانواده ایثارگران و شهیدان در تأمین مسکن واگذار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 18 November 2020

به گزارش تابناک قم، سعید اوحدی در جلسه امضاء تفاهم‌نامه مسکن و اشتغال جامعه ایثارگران در سالن امام جواد(ع)استانداری با گرامیداشت شهید زین الدین اظهار داشت:خدمت به شهدا تلاش جهادی می‌خواهد و افتخار بزرگی است.

معاون رئیس جمهور افزود: این دو تفاهم‌نامه مهم است، خداوند در مسیر کمال و رشد توفیق‌هایی نصیب انسان می‌کند که اگر انسان نسبت به این توفیقات شناخت صحیحی پیدا کند، زمینه برای رشد سعادت فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: خدمت به جامعه ایثارگر و شهدا یک توفیق بزرگ است و رهبری معظم انقلاب و حضرت امام خمینی(ره) توصیه‌های زیادی نسبت به خانواده شهدا دارند.

اوحدی بیان کرد: به گفته امام راحل(ره)خدمت به خانواده شهدا خدمت به نبی اکرم(ص) است و رهبری معظم نیز فرمودند خدمت در بنیاد شهید افضل خدمت است؛ قطعاً ایشان با نگاه عمیق به مسائل این بیانات را دارند.

وی عنوان کرد: البته خدمت در بنیاد شهید به واسطه خود بنیاد شهید نیست چون ظرفیت و امکانات این مجموعه خدماتی مانند بقیه مراکز است و اگر قداستی دارد از خون شهیدان است، تا جایی که رهبر معظم انقلاب می‌فرماید خدمت به ولی عصر(عج) است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: ارزش خدمت در بنیاد شهید به دلیل احترام به جامعه هدف و به اعتبار قداست شهید زین الدین‌ها و دیگر شهدا و جانبازان است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در طول دفاع مقدس و یا در رابطه با حمله داعش به سوریه و عراق این بود که مسائلی مطرح می‌شد مبنی بر اینکه نتیجه این اتفاقات چه می‌شود، مخصوصاً در مورد سوریه که توفیق خدمت در کنار شهید سلیمانی به مدت حدود یک سال و نیم در مسئولیت اقتصادی روابط ایران و سوریه داشتم این مسائل مطرح بود.

اوحدی عنوان کرد: جنگ سنگینی در سوریه علیه ارزش‌های اهل بیت‌(ع) از طرف استکبار با همراهی بیش از 30 کشور اتفاق می‌افتاد و داعش با امکانات و قدرت و ظرفیت اطلاعاتی و نظام بانکی همه را علیه سوریه فراهم کرده بود اما عزت و عظمتی در قانون مندی نظام خلقت است که که در کارزار حق و باطل، حق ماندگار است.

وی اظهار داشت: درخت تنومند اسلام برمبنای ارزش‌های اهل بیت(ع) و ایثارگری‌ها در طول تاریخ به واسطه خون‌های پاک باقی و استوار می‌ماند و آثار و برکات زیادی دارد و امروز شهدا زنده و ناظر و شاهد هستند.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: امروز خبری از صدام و مانور نظامی و قدرتی که داشت نیست و ریشه این قانونمندی نظام خلقت در عاشوراست و این فریاد تا روز قیامت می‌ماند، اگر امروز رهبری می‌فرمایند هیچ گزینه نظامی از سوی استکبار روی میز نیست به اعتبار شهیدان و شهید سلیمانی‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با تحریم همه راه‌ها را بسته‌اند و جمهوری اسلامی مسیر رشد خود را می‌پیماید و اتفاقات بزرگی رقم می‌خورد که انتقال آب دریای عمان به کرمان به عنوان پروژه‌ای تاریخی بخشی از این موفقیت‌هاست.

اوحدی گفت: این‌ها نشانه نبوغ و پختگی ایران در همه زمینه‌هاست و باید با وحدت از موانع عبور کرد، ما با دستانی خالی در عرصه دفاعی در جنگ تحمیلی به رونمایی از موشک با برد 700 کیلومتر به صورت نقطه زن رسیده‌ایم.

وی افزود: طبق منویات رهبری باید براساس بیانیه گام دوم انقلاب خیر بلندی برداریم و برای چله دوم خودسازی و جامعه پردازی و دستیابی به تمدن اسلامی تلاش کنیم، همان طور که فرهنگ ایثار و شهادت رمز موفقیت ما بوده‌ است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه پیرامون ارائه خدمات به خانواده شهیدان و جانبازان بیان کرد: از سال 86 واگذاری زمین در قم و بسیاری از نداشتیم و امسال با توجه به سال جهش تولید در حوزه تولید مسکن و اشتغال گام‌هایی برداشته شد.

وی افزود: شهدا نماد جنگ و جهاد هستند و نوع خدمت به ایثارگران و خانواده شهیدان باید از جنس مدیریت جهادی باشد، در بیست و دومین سفر استانی55 هزار فقره زمین در 22 استان به خانواده ایثارگران و شهیدان در تأمین مسکن واگذار می‌شود که رشد 100 درصدی در طول 17 سال دارد.

اوحدی عنوان کرد: دین بزرگی در قبال شهیدان بر گردن ماست و این خدمات قطره‌ای در برابر عظمت خانواده شهدا به شمار می‌رود، ما در اشتغال از ظرفیت قانونی طبق بند ج ماده 87 احکام قانون برنامه توسعه ششم و آزمون استخدامی در دی‌ماه و سهمیه سی‌درصدی خانواده ایثارگران استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در خصوص شهدای مدافع سلامت نیز کمیته ملی تشکیل شد که اعضای کمیته بنیاد شهید در آن عضویت دارند و امیدواریم با توجه به حماسه مدافعین سلامت در این باره قدم‌هایی برداشته شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: قم در شیب نزولی بیماری کرونا است و در شرایطی که دنیا در برابر رفتار ویروس کرونا سردرگم است ما در شرایط تحریم به موفقیت‌های خوبی رسیده‌ایم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار