استاندار قم گفت: جوانانی که انقلاب و دفاع مقدس را درک نکرده اند نمی توانند با این مقوله ها به راحتی ارتباط برقرار کنند و لازم است با زبان هنر ایثار و شهادت را در جامعه فرهنگسازی کنیم.
کد خبر: ۹۱۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶ 18 November 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در دیدار دبیر جشنواره ملی فیلم نامه نویسی هشت نوشت و جمعی از سینماگران استان قم، اظهار کرد: اصحاب هنر در کشور ما بسیار مظلوم هستند و عواملی هم موجب شده است که به این مظلومیت افزوده شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان باید برنامه هایی داشته باشند که بتوانند براین مظلومیت ها فائق بیایند، تصریح کرد: هنرمند نمی تواند بدون پشتوانه علمی و بررسی زمینه ای اثری را خلق کند اما مشکلات زمانی ایجاد می شود که هنرمند دغدغه اجتماعی داشته باشد و بخواهد در این راستا کاری انجام دهد.

استاندار قم با اشاره به اینکه فعالیت در زمینه هنر کاری آسان نیست، تصریح کرد: هنرمندان برای تولید آثار در زمینه های فرهنگی اجتماعی سیاسی و اقتصادی تلاش های فراوانی می کنند که نتیجه آن در جامعه قابل مشاهده است.

وی با تاکید براینکه چراغ سینماها با پشتوانه آثار هنرمندانه روشن می شود، عنوان کرد: اما با وجود تلاش های فراوانی که در راستای اعتلای فرهنگ و هنر از سوی هنرمندان برداشته می شود اما هنر در جامعه ما در منظومه ذهنی متولیان فرهنگی تعریف جامع و مانعی ندارد.

سرمست با اشاره به میزان اهمیت جایگاه هنر و جامعه هنری بیان کرد: در اعتبارات استانی به مقوله هنر و فرهنگ تاکید ویژه ای می شود که لازم است از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری های لازم صورت بگیرد و مدیریت شود.

وی با عنوان اینکه نمی توان برای هنر مرز بندی انجام داد، بیان کرد: هنر جسور و خلاق است و زمانی شکوفا می شود که فضای مناسب داشته باشد و در استان قم ما با رعایت تمام ملاحظات این فضا را برای هنرمندان محدود نکرده ایم.

استاندار قم اضافه کرد: از نظر بومی باید ارزش های بومی و مذهبی و اعتقادی را در هنر  لحاظ کنیم.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به تدوین سند تحول فرهنگی اجتماعی در استان قم، گفت: بخشی از این سند باید به مسائل اجتماعی اشاره شده است و لازم است با زبان هنر به این مقوله مهم توجه داشت.

وی با تاکید براینکه بسیاری از مسائل را می شود با زبان هنر در جامعه اجرایی کرد، گفت: برای فرهنگ سازی موضوعات مختلف فرهنگی در جامعه نمی شود از امر و نهی بهره برد و بهره بردن زبان هنر می تواند به آسانی این راه را هموار کند.

استاندار قم با تاکید براینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید با زبان هنر به جامعه انتقال داده شود خاطر نشان کرد: در حال حاضر شکاف بین نسلی رخ داده و جوانانی که انقلاب و دفاع مقدس را درک نکرده اند نمی توانند با این مقوله ها به راحتی ارتباط برقرار کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار