معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، ارزش های طرح های در حال انجام استان با پیشرفت حداقل 20 درصد را، 13 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
کد خبر: ۹۱۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ 17 November 2020

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به اهمیت توجه به شاخص های تخصصی هر بخش از تولید برای تخصیص منابع بیان کرد: گاهی برای تسهیل و رفع موانع تولید به یک شاخص عددی مشترک برای همه طرح ها و پروژه ها اشاره می شود، در حالی که بخش های مختلف مانند صنعت، کشاورزی، میراث فرهنگی و مواردی دیگر دارای تفاوت های خاصی با یکدیگر هستند که باید در برنامه ریزی ها لحاظ شود.

وی اضافه کرد: دستورالعمل اجرایی تأمین مالی بنگاه های اقتصادی در استان ها به بحث اولویت تخصیص تسهیلات به پروژه های با پیشرفت فیزیکی حداقل 60 درصد اشاره دارد، در حالی که می‌توان پیشنهاد داد تا پروژه های کمتر از 60 درصد نیز بر اساس تشخیص هر دستگاه و تصویب در کارگروه استانی، جزو اولویت ها قرار گیرد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ادامه داد: ارائه تسهیلات رونق تولید در استان قم دارای ظرفیت خاصی است که باید به همت دستگاه های مختلف اجرایی و همچنین بانک ها جذب و تخصیص یابد، اما در عین حال جذب مازاد بر این تسهیلات هم می تواند نشانه ای از توان مدیریتی برخی مدیران استانی داشته باشد.

وی افزود: البته دستورالعمل این تسهیلات به پرداخت های مستقیم بانکی هم اشاره دارد که این امر نیز می تواند مورد توجه مدیران دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

غضنفری با اشاره به روند اختصاص تسهیلات در استان گفت: قاعده بر این است که متقاضیان تسهیلات تولیدی، باید به سامانه وارد شوند و درخواست خود را ثبت کنند، اما مدیران دستگاه های اجرایی هم می توانند بر اساس اهلیّت سنجی متقاضیان، نسبت به آشنا کردن بیشتر این متقاضیان با این روند اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم یادآور شد: تسهیلات رونق تولید در استان توسط برخی بخش ها مانند جهاد کشاورزی جذب شده است، اما برخی دیگر از بخش ها مانند میراث فرهنگی هنوز در این امر موفق نبوده اند که حتی می توان بر اساس یک تصمیم مشخص، نسبت به جابجایی این تسهیلات از بخشی به بخش دیگر اقدام مقتضی را به عمل آورد.

وی تصریح کرد: بدیهی است این جابجایی تسهیلات، امکان بهره مندی همه متقاضیان را از این امر مهیا و به رونق تولید کمک خواهد کرد.

غضنفری همچنین در بیان آماری از پروژه های استانی گفت: ارزش طرح های در حال انجام در استان که پیشرفت 20 درصد و بیشتر داشته اند، بالغ بر 13 هزار میلیارد تومان است که حدود 50 درصد این موارد، پیشرفت بیش از 60 درصدی را شاهد بوده اند. 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار