رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم گفت: حدود یکهزار و ۵۰۰ واحد دارای پروانه بهره برداری دامداری سبک و سنگین به ظرفیت ۲۳۰ هزار راس در استان وجود دارد.
کد خبر: ۹۱۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶ 17 November 2020

به گزارش تابناک قم، عباس خرمی با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مرجع صدور پروانه‌های مرتبط با پرورش دام است، ابراز امیدواری کرد: با اجرای دستورالعمل‌ها و جمع‌آوری اطلاعات دقیق جمعیت دام استان بسیاری از مسائل و مشکلات در خصوص توزیع نهاده‌های دامی مرتفع می‌شود و گام موثری در جهت برنامه ریزی‌های اصولی‌تر در بخش دام و طیور و خدمت رسانی بهتر به بهره برداران این حوزه صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: درهمین راستا بر اساس راهبرد ابلاغ شده، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، عهده‌دار مسئولیت جمع‌آوری و شناسایی جمعیت دام و طیور در سراسر کشور و از جمله استان قم شده که این مساله از اهمیت فراوانی برای کمک به حل مسائل و مشکلات بخش دام و طیور برخوردار است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و ضرورت تهیه اطلاعات دقیق و به‌روز برای برنامه ریزی توزیع نهاده‌های خوراک دام و طیور در سطح کشور و استان، دستورالعمل جمع آوری و شناسایی اطلاعات دام و طیور توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد که بر اساس آن ملاک تخصیص نهاده‌های یارانه‌ای برای واحدهای دام و طیور صنعتی، دام های پلاک کوبی شده و ثبت شده در سامانه مربوطه است.

خرمی گفت: بر اساس دستورالعمل مذکور، سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی به عنوان مدیرفرایند پلاک کوبی معین شده و پیگیری‌های لازم را برای تسریع در اجرای امور در دست اقدام دارد.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم در ادامه به تعامل مطلوب این سازمان با معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دراستان، مسئولان بخش کشاورزی همکاری مناسبی با یکدیگر دارند که از جمله آن می توان به نظارت بر تولید و توزیع خوراک دام استان و نظارت بر توزیع سبوس یارانه‌ای مرغداران فعال در قم اشاره کرد.

نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم فعالیت می‌کنند که در این میان بیش از یک هزار تن خانم هستند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار