رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه زمانی کار جهادی و محرومیت زیادی در کشور کاری حاشیه ای بود و ما کمک کننده و حامی آن بودیم، گفت: ولی امروز محرومیت زدایی و کمک مومنانه به یک ضرورت تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۱۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱ 17 November 2020

به گزارش تابناک قم، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد زهرایی در جمع نیروی های سازمان بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قم با اشاره به اینکه جنگ امروز ما با نظام سلطه، جنگی تمدنی است، اظهار کرد: حکومت اسلامی و نظام مقدس به رهبری امام راحل بازی نظام سلطه را بر هم زد. چرا که پس از گذشت هزار و ۴۰۰ سال از اسلام حضرت امام توانستند فقه سیاسی را که تا پیش از این ظهور و بروزی نداشت را در جهموری اسلامی ایران اجرایی کنند و فرمودند سیاست ما عین دیانت ماست.

وی با اشاره به اینکه امام راحل برای دنیا ترسیم کرد که اسلام مکتبی سیاسی است و باید مانند زمان پیامبراکرم(ص) تشکیل حکومت دهد، ابراز کرد: از طرفی تمدن پوشالی غرب توانسته بود سیطره خودش را در دنیا حاکم کند و بر اساس مصالح و منافع بر مبنای سودآوری، رفاه و امنیت جوامع خودش حتی به قیمت پایمال شدن حقوق ملت ها، به استعمارگری مشغول بود.   

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: پارادایمی که امام خمینی(ره) ایجاد کرد این بود که ما خدمتگزار مردم هستیم و برای مقابله با ظلم در هر نقطه ای که در این عالم باشد آمده ایم. این اصل مهمی است و کسی که نظام را قبول دارد باید این قسمتش را هم قبول کند.

سردار زهرایی افزود: تمدن غرب دید که تمدن نوین اسلامی با فقه سیاسی جدید آمده و کشوری را در دست گرفته که نفوذ منطقه ای دارد و این نفوذ هر روز در منطقه و جهان بیشتر و بیشتر می شود؛ از این رو نظام سلطه احساس خطر کرد و به جنگ با این نظام الهی پرداخت. روزی جنگ نظامی، روزی در قالب تهاجم فرهنگی و امروز نیز به جنگ تمام عیار اقتصادی مبادرت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه برخی در داخل کشور دچار خطای محاسباتی هستند که دم از مذاکره می زنند، گفت: در واقع میز مذاکره ای در کار نیست و میدان، میدان جنگ است، در این جنگ بایدن با پنبه سر می برد و دیوانه ای مانند ترامپ آشکارا دشمنی می کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه نظام ما مردم پایه است ولی بخشی از نظام اداری، مردم را باور ندارد، اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس به واسطه حضور مردم به سرانجام رسید ولی در جنگ اقتصادی مدیرانی با نگاه های لیبرالی و سرمایه داری معتقد هستند با مردم نمی تواند این جنگ را پیش برد؛ ولی بسیج می گوید فقط مردم می توانند این کار را انجام دهند.

سردار زهرایی با تاکید بر اینکه بسیج با انقلاب هم عرض و هم طول است، گفت: پایگاه های بسیج از دل مردم و در دل مردم است. ما حنجره مردم هستیم، مردم اعتراض به حق دارند و ما نماینده آنها هستیم تا فریادشان را به گوش مسئولان برسانیم.

وی افزود: حضرت آقا می فرمایند هر بسیجی جزئی از کل و به مثابه کل است، این دیدگاه در سلسله مراتب اداری نیست و کاری که از بالا ابلاغ می شود باید اجرا شود. در بسیج فرمانده پایگاه هم استراتژیست هست هم مدل راهبری و عملیاتی دارد و امروز این مدل در بلاد اسلامی تکثیر شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه زمانی کار جهادی و محرومیت زدایی در کشور کاری حاشیه ای بود و ما کمک کننده و حامی آن بودیم، ابراز کرد: ولی امروز محرومیت زدایی و کمک مومنانه به یک ضرورت تبدیل شده است. اگر بچه های جهادی و بسیجی در کرونا حضور نداشتند وضعیت چه می شد. حضرت آقا بارها و بارها کمک مومنانه را تایید و تعابیر زیبایی درباره آن و ادامه این نهضت بیان کردند.

سردار زهرایی با تاکید بر اینکه بسیج و سپاه خدمت مومنانه و محرومیت زدایی را از رسالت به ماموریت تبدیل کرده اند، به تبیین راهبردها و ماموریت های پیش روی سازمان بسیج سازندگی در خحصوص محرومیت زدایی، مردمی کردن اقتصاد و گروه های جهادی پرداخت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار