عضو شورای اسلامی شهر قم رُشد محله های کمتربرخوردار و رسیدن آن ها به سطح عمومی هر منطقه شهری را از مهم ترین سیاست ها و ملزوماتی دانست که مدیریت شهری قم باید به آن توجه جدی داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۷۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 17 November 2020

به گزارش تابناک قم، زین العابدین قراچورلو با بیان اینکه مطالعات موردی برای رفع بخشی از محرومیت های برخی مناطق و محله های کمتربرخوردار انجام می شود اظهار کرد: باید تصریح کرد که این گونه مطالعات و پژوهش ها عملا نتوانسته اند به زنجیره ای از  فعالیت های راهبردی و اجرایی برای رفع این محرومیت ها بینجامند.

وی خاطرنشان کرد: تنها اقدامات اجرایی و عملی است که می تواند مردم مناطق و محله های کمتربرخوردار قم را از بخشی از معضلات و مشکلات فعلی نجات دهد و آنان را به یک امیدواری نسبی در منطقه و محله خود برساند.

عضو شورای اسلامی شهر قم همچنین اذعان کرد: آن چه در این بُرهه لازم و ضروری است، آن است که بتوانیم در طرح بودجه سال آینده و برنامه های پنج ساله شهرداری به سمت رفع مشکلات این گونه بافت ها حرکت کنیم و اقدامی در خور انجام دهیم.

قراچورلو اضافه کرد: البته در بحث بودجه سالانه، مسئله توازن منطقه ای در مدیریت شهری لحاظ می شود، اما در عمل می بینیم که مناطق کمتربرخوردار با توجه به درآمد اندک خود، هر روز عقب تر می افتند.

وی افزود: نکته دیگر این که برخی مناطق قم مانند منطقه یک در ظاهر جزو مناطق کمتربرخوردار نیستند، اما در بطن همین مناطق، همچنان محله هایی مانند محله دروازه ری دیده می شود که محرومیت ها و مُعضلاتی دارند و لازم است به طور ویژه به مسائل آن ها رسیدگی شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم در ادامه عملیاتی شدن عینی توازن منطقه ای را در بودجه سالانه مدیریت شهری قم خواستار شد و تأکید کرد: تردیدی نیست که این امر باید به شکل عینی و عملیاتی دیده شود و مردم آن را لمس کنند.

قراچورلو یادآور شد: البته باید توجه داشت که مهم تر از توازن منطقه ای، تمرکز بر این مهم است که محله های کمتربرخوردار هر منطقه را به سطح عمومی همان منطقه نزدیک کنیم، به بیان دیگر ضروری است که در کنار توازن منطقه به منطقه در مدیریت شهری قم، رسیدگی به محله های کمتر برخوردار هر منطقه برای رساندن این محله ها به سطح عمومی همان منطقه در اولویت و دستور کار قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار