معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) گفت: ۲۶۵ اثر علمی و پژوهشی به دبیرخانه دومین همایش کتاب سال بانوان در جامعه الزهرا(س) ارسال شده است.
کد خبر: ۹۱۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 16 November 2020

به گزارش تابناک قم، ریحانه حقانی افزود: در دومین همایش کتاب سال بانوان، آثار منتشر شده در سال‌های ۹۷ و ۹۸ مورد پذیرش قرار گرفت که مجموع آثار دریافتی، آمار قابل ملاحظه‌ای است.

وی اضافه کرد: مجموع آثار تالیف شده ۲۴۷ اثر شامل ۱۱۵ کتاب، ۲۷ رساله (دکتری و سطح ۴) و ۶۵ مقاله علمی پژوهشی می‌باشد؛ یک اثر تصحیح و تعلیق، ۱۷ اثر ترجمه و ۳۶  اثر نیز خارج از موضوع همایش به دبیرخانه رسیده است.

وی ادامه داد: ۹۲ اثر پس از ارزیابی اولیه به مرحله ارزیابی تفصیلی راه یافت و پس از ۲ نوبت ارزیابی تفصیلی و ارسال آثار به کمیته علمی، در نهایت ۲۳ اثر حائز رتبه‌بندی شد.

به گفته حقانی، در مجموع، ۱۸۴ نفر در این همایش شرکت کردند که ۱۷۱ نفر آنان بانوان حوزوی و دانشگاهی و ۱۳ نفر آقا بودند.

وی گفت: آثار دریافت شده در ۱۰ گروه علمی شامل اخلاق و عرفان، ادبیات و هنر، تفسیر و علوم قرآن، زن و خانواده، علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم حدیث، فقه و حقوق، فلسفه و کلام و همچنین تاریخ، سیره و تراجم بود.

وی افزود: بیشترین آثار دریافتی در عرصه‌های زن و خانواده، تفسیر، علوم قرآن و منطق، فلسفه و کلام و به‌ویژه در حوزه زن و خانواده بود.

معاون جامعه‌الزهرا(س) با اشاره به این‌که شناسایی بانوی تراز انقلاب اسلامی از اهداف این همایش است، بیان کرد: با شناخت آثار و تالیفات بانوان می‌توانیم ظرفیت‌ها را شناسایی کرده و به جایگاه اصلی بانوی تراز انقلاب اسلامی برسانیم.

به گفته وی، در اختتامیه دومین همایش کتاب سال بانوان که پنجشنبه هفته جاری ۲۹ آبان با پیام تصویری آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید برگزار می‌شود، از برگزیدگان و صاحبان آثار در حوزه علوم انسانی اسلامی تجلیل خواهد شد و همچنین فراخوان سومین همایش کتاب سال بانوان نیز در این همایش اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه دومین همایش کتاب سال بانوان قرار بود سال گذشته برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا به سال جاری موکول شد.

حدود ۲۰ هزار طلبه در سطوح یک تا چهار و دوره عالی جامعه الزهرا(س) تحصیل می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار