یکی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه در بین خدمات علامه طباطبایی سه خدمت از خدمات ایشان از نظر ما بسیار مهم است گفت: اول احیای مجالس تفسیر است که در حوزه های علمیه بود ولی در حاشیه بود و ایشان تفسیر را به حوزه ها آورد و به آن رسمیت داد.
کد خبر: ۹۱۶۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲ 15 November 2020

به گزارش تابناک قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم گرامیداشت سی و نهمین سالگرد ارتحال علامه سیدمحمدحسین طباطبایی که در محل دارالقرآن این علامه در قم برگزار شد، در پیامی تصویری اظهار کرد: خدا را شکر می کنیم که بار دیگر خدا توفیق داد تا سالگرد علامه طباطبایی را برپا داریم؛ علامه از شخصیت های برجسته زمان ما بود و خدمات زیادی به اسلام، مکتب اهل بیت و حوزه های علمیه ارائه کرد.

وی با تاکید بر اینکه در بین خدمات علامه طباطبایی سه خدمت از خدمات ایشان از نظر ما بسیار مهم است تصریح کرد: اول احیای مجالس تفسیر است که در حوزه های علمیه بود ولی در حاشیه بود و ایشان تفسیر را به حوزه ها آورد و به آن رسمیت داد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه علامه طباطبایی سبب شد مساله تفسیر قرآن که از مهم ترین مسایل علمیست به سطح بالای حوزه ها برسد خاطرنشان کرد: ایشان قرآن را از غریبی بیرون آورد که خدمت بزرگی به تفسیر و حوزه ها بود.

وی ادامه داد: دومین کار ایشان این بود که فلسفه ما ناخالصی هایی داشت که باعث ایراد بود و با آموزه‌های ما نمی ساخت و در آن زمان شرایط به گونه ای بود که اگر کسی فلسفه می خواند به او شهریه نمی دادند؛ ایشان ناخالصی ها را برداشت و دو کتاب فلسفی نوشت که هماهنگ با آموزه های اسلام بود و کتاب درسی حوزه ها شد.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: خدمت سوم این بود که در عصر ایشان و عصر ما فلسفه مادی گری کولاک می کرد و طرفداران مادی گری هجوم زیادی بر مسایل مذهبی و روحانیون داشتند؛ ایشان آمد و برنامه ریزی کرد و جلوی آنها ایستاد و کتابی نوشت که نقش موثری در این زمینه داشت.

وی اذعان کرد: برخی فکر می کردند فلسفه مادی گری درست است درحالی که اینطور نیست و منطق صحیحی نداشته و با آموزه‌های حوزه و اسلام مطابقت ندارد.

این مرجع تقلید با اذعان به اینکه مرحوم علامه قلب صاف و پاکی داشت و به واسطه این خلوص نیتش مرکزی به وسیله خیرین در متن شهر و خانه ایشان ساخته شد و تبدیل به دارالقرآن علامه شد تصریح کرد: در حال حاضر این دارالقرآن فضایی برای احیای علامه و یادآوری خدمات ایشان شد و این مرکز نمادی از این است که ما اگر برای خدا کار کنیم خدا کار ما را رشد می دهد و این پیامی برای طلاب است که راه را با قدرت ادامه داده و منتظر عنایات الهی باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار