استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر کسانی که به تبلیغ دین می روند خود، تجسمی از مفاهیم دینی باشند مردم هم از آنها یاد می گیرند و تنها گفتن و شنیدن مفاهیم اثری ندارد.
کد خبر: ۹۱۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹ 15 November 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد ارتحال علامه سیدمحمدحسین طباطبایی که در محل دارالقرآن این علامه در قم برگزار شد، در خصوص شخصیت علامه طباطبایی گفت: محبت الهی از اینجا نشات می گیرد که حب ذات منجر به حب الهی می شود و علامه طباطبایی در المیزان با این نگاه و از این منظر سخن می گوید.

وی بیان کرد: ما تاکید داریم محتوا را از دین بگیریم و قالب ها را خودمان به دست می آوریم و علامه در المیزان تاکید دارد که در بسیاری قسمت ها قالب را دین بیان کرده و محتوا هم از سوی دین بیان شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: این مساله کمک می کند قالب و محتوا تناسب ویژه با هم داشته باشند.

عابدینی با تاکیدبر اینکه باید در حوزه ها کسانی که می خواهند به تبلیغ بروند در کنار کسانی باشند که تجسم دین باشند و از آنها یاد بگیرند گفت: به این شکل مردم از کسانی که به تبلیغ دین رفته و تجسم مفاهیم دین هستند هم یاد می گیرند؛ چراکه مردم با شنیدن یاد نمی گیرند و باید رفتار درست ببینند تا یاد بگیرند و این تحفه ای است که در المیزان برای ما به یادگار گذاشته شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار