رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: وضعیت قم همچنان قرمز بوده و استان های همجوار قم نیز در وضعیت مشکی هستند و از این رو ترددها می تواند باز هم وضعیت شکننده قم را با پیک جدید بیماری رو به رو و بحران جدیدی بر استان تحمیل کند.
کد خبر: ۹۱۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳ 14 November 2020

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قدیر با بیان این که وضعیت میزان بستری و مرگ و میر کرونایی در هفته اخیر روندی ثابت با شیب نزولی خفیف را نشان می دهد اظهار کرد: در حال حاضر حدود 540 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که حدود 139 نفر از آنان بدحال و نیازمند خدمات ویژه اند.

وی اضافه کرد: با این حال همچنان وضعیت قم را شکننده ارزیابی می کنیم و نگران هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه تصریح کرد: قطعا مصوّبه تعطیلی مشاغل از ساعت 18 به بعد و به مدت یک ماه، تأثیر مثبتی در جهت جلوگیری از تردد و چرخش ویروس خواهد داشت.

قدیر جمع آوری اطلاعات بیماران مشکوک به کووید19 از مطب ها با کمک نیروهای جهادی و همچنین اتصال آزمایشگاه های خصوصی به سامانه را از اقدامات اخیر دانشگاه علوم پزشکی در هفته های اخیر خواند و گفت: در این هفته بازدیدهای زیادی نیز از مطبّ ها صورت گرفت تا ساماندهی آنان برای رعایت بهتر شیوه نامه های بهداشتی محقق شود.

وی همچنین پیشنهاد تداوم محدودیت گروه های شغلی سه و چهار را مطرح کرد و افزود: البته با توجه به مفید بودن ورزش برای سیستم ایمنی بدن، می توان محدودیت سالن های ورزشی و بدنسازی را با شرط رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ضرورت نظارت اداره کل ورزش و جوانان استان موقتا لغو کرد و به بستنی فروشی ها هم اجازه داد تا فقط به شیوه بیرون بر فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه بیان داشت: پیشنهاد شهرداری هم این است که اتوبوسرانی شهری تنها تا ساعت 19 هر روز فعالیت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری هر نوع همایش و گردهمایی با هر عنوان ممنوع است یادآور شد: متأسفانه برخی سازمان ها و نهادها اصرار بر برگزاری همایش و گردهمایی و مانند آن دارند و حتی این مراسم ها  را با عناوین دیگر برگزار می کنند، در حالی که محدودیت ها همچنان صراحت دارد که هر نوع همایش ممنوع است.

قدیر تصریح کرد: همه بدانند که وضعیت قم با متوسط حدود 8 تا 10 فوتی کرونایی در هر شبانه روز همچنان قرمز بوده و استان های همجوار قم نیز در وضعیت مشکی هستند و از این رو ترددها می تواند باز هم وضعیت شکننده قم را با پیک جدید بیماری رو به رو و بحران جدیدی بر استان تحمیل کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز امیدواری کرد که واکسن آزمایش شده با پاسخدهی 90 درصدی و اخذ تأییدیه از سازمان بهداشت جهانی، بتواند در آینده ای نزدیک به تولید انبوه برسد و برای همه کشورها و از جمله ایران مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار