مدیرکل سهامی بیمه ایران استان قم با اشاره به آمار بالای پرداخت خسارت در بخش تصادفات خودرویی، گفت: بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر قمی در حال تدوین و بروزرسانی نهایی است.
کد خبر: ۹۱۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 31 October 2020

به گزارش تابناک قم، علی قطبی راوندی افزود: با راه اندازی این سامانه اطلاعات رانندگان پرخطر و حادثه آفرین قمی مشخص خواهد شد.

وی گفت: همچنین سامانه‌ای با مشارکت دستگاه‌های متولی برای جلوگیری از کلاه‌برداری و صحنه‌سازی تصادفات در قم در حال تدوین است.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۴۸ میلیارد تومان حق بیمه در بیمه ایران استان قم دریافت و ۱۱۷ میلیارد تومان خسارت پرداخت شد که ازاین‌بین ۱۰۴ میلیارد تومان معادل ۹۸ درصد خسارت‌ها مربوط به بخش اتومبیل بوده‌است.

قطبی راوندی تصریح کرد: سال ۹۸، ۸۰۱ هزار فقره بیمه‌نامه در قم صادر و ۲۸ هزار فقره پرونده پرداخت خسارت تشکیل شد.

به گفته وی، درشش ماه اول سال جاری، ۹۶ میلیارد تومان حق بیمه در این استان دریافت و ۵۶ میلیارد تومان خسارت پرداخت‌شده که ۳۷ میلیارد تومان از خسارت‌های پرداختی در بخش خودرو بوده است.

قطبی راوندی تصریح کرد: در شش ماه ابتدای امسال درمجموع ۴۱۹ هزار فقره بیمه‌نامه در قم صادرشده و ۹ هزار و ۷۰۰ پرونده خسارت هم تشکیل‌ شده‌است.

وی گفت: میزان رشد حق بیمه استان قم در سال جاری ۴۱ درصد بوده‌است.

قطبی راوندی اظهار داشت: در سال‌جاری برای ۵ فرد بیمه‌ شده قمی خسارت‌های بالای یک میلیارد تومانی پرداخت ‌شده‌است.

به گفته قطبی راوندی، قم به دلیل ویژگی مواصلاتی خود و حجم بالای تصادفات همواره در مبحث بیمه زیان‌ده بوده‌است.

وی گفت: سال گذشته از ۳۹۵ نفر فوتی تصادفات رانندگی قم، ۱۹۵ نفر فوتی معادل ۶۵ درصد خسارت‌ها را بیمه ایران متحمل شده که ۴۲ نفر از آنها را عابران پیاده تشکیل داده‌است.

مدیرکل سهامی بیمه ایران استان قم افزود: در سال گذشته همچنین بیمه ایران برای ۲۰ موتورسیکلت‌سوار فوت‌شده خسارت پرداخت کرده‌است.

وی ابراز داشت: امسال برای ۳۶ فوتی تصادفات رانندگی در بیمه ایران استان قم خسارت پرداخت‌شده است.

مدیرکل سهامی بیمه ایران استان قم ادامه داد: اکثر تصادفات رخ‌داده در قم در حاشیه آزادراه‌ها و بزرگراه‌هاست.

وی بیان کرد: اصلاح نقاط کور و حادثه‌خیز می‌تواند آمار فوتی و تصادفات را در قم کاهش دهد.

مدیرکل سهامی بیمه ایران استان قم افزود: بلوار مرجعیت قم  در سال ۹۸ بیشترین میزان تصادفات و فوتی‌ها را داشت که با اصلاح نقاط حادثه‌خیز آن امسال میزان تصادفات در آن بشدت کاهش‌یافته است.

وی گفت: با افزایش نرخ خودرو در کشور از ابتدای سال جاری، مالکان آنها باید مابه‌التفاوت حق بیمه خود را تکمیل کنند تا در بروز سانحه بیمه بتواند خسارت کامل را به آنها پرداخت نماید.

وی اظهار کرد: از ابتدای آذرماه سامانه "شاهکار"  برای مطابقت بین بیمه‌نامه و شماره ملی به‌ویژه در تصادفات راهنمایی و رانندگی راه‌اندازی خواهد شد.

قطبی راوندی همچنین ابراز داشت: طرح بزرگ تحت پوشش قرار دادن تمام منازل مسکونی استان در برابر آتش‌سوزی با همکاری استانداری قم در حال پیگیری است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار